Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac Intel går inte att starta!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter omstart vägrar min iMac Intel att starta! kommer bara till fanfaren, CD:n varvar upp ett ögonblick och sen bara en vit skärm. Har 10.4.6 med uppgraderad firmware till 1.0 för att kunna använda Boot Camp. Datorn saknar inte ens en startbar hårddisk och alt. under uppstarten fungerar inte heller.
Vad felas tro?

Problemet löst!

En CD med enbart Windowskompatibelt filsystem fördröjde starten med 5-10 minuter helt enkelt, när jag plockade ur skivan funkade det som vanligt igen.

iMac Intel e toppen, rekommenderas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 15:40
Ursprungligen av bruksarn:

Problemet löst!

En CD med enbart Windowskompatibelt filsystem fördröjde starten med 5-10 minuter helt enkelt, när jag plockade ur skivan funkade det som vanligt igen.

iMac Intel e toppen, rekommenderas!

Haha, gött att höra. Jag ska försöka fixa en själv snart.

Ny iMac Intel core 2 duo startar inte!

Köpt en ny iMac på auktion. All plast på och obrukad. Ingen manual. När den startar hörs 3 tut som upprepas med några sekunders mellanrum.
Stoppade i en CD Mac OSX 10.4 i CD facket. Samma toner och CD´n stannar kvar inne.
Vad kan det vara för fel?

"ny iMac" samt "Tiger" passar inget vidare bra ihop. Har du köpt en gammal iMac som är oanvänd eller försöker du starta den med en för gammal skiva? (Man kan inte installera ett äldre operativsystem än vad som följer med en mac).

Tre pip tyder på att den inte hittar något minne: Apple: Definition av ljudsignal vid startsjälvtest

OBS: Du kan kontrollera maskinens garanti från denna sida: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Tack för synpunkterna!
Det löste sig. Problemet var att minnena inte hade kontakt på grund av oxidering av något slag genom att datorn inte varit i bruk på länge.
Tre signaler betyder att RAM minnet krånglar av någon anledning.
Tiger fungerade inte heller till iMacen så CD´n matades inte ut. Men allt löser sig med ett system på en extern hårddisk.

1
Bevaka tråden