Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nu har jag fan fått nog

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första gången jag fick en stöt trodde jag bara att det var inbillning och brydde mig inte mer om det.
Nu fick jag flertalet irriterande stötar varje gång jag vidrörde datorn nedre vänsterkant. precis vid cd-läsaren.

Det här plus den stundtals sjukliga värmen datorn genererar gör att jag nu tänker ringa upp Apple och berätta detta för dom.
Vad kan jag förvänta mig? Får jag skicka in datorn, vara utan dator i 4 veckor för att sedan få tillbaka den utan att dom hittat något fel?

Trist att ens första intryck av apple ska vara att dom tillverkar genuint smäck.

Mycket trist måste jag säga.
Men du bor i Sthlms trakten och har större möjligheter till olika serviceställen.
Ring runt och kolla vilka som har kortast kö men ring och prata med Apple om utbyte.

Hej hade det problemet ochså med min powerbook 12" och det kan vara en kombination av olika saker du gör.

1 Du ha ingen jordad stickkontakt.
2 Du ha stengolv eler någat annat materila som golv som inte isolerar.
3 din dator är inkopplad i laddaren.

Koppla ur datorn jag lovar dig att du inte kommer känna av några stötar. Det samma med jordade stickkontakter. även om du rör dig i en miljö som ha isolerande materialier är det bra möjligt att du inte längre få stötar.
Jag ha vant mig vid det att det händer . Det ha bara med stickkontakten att göra att du inte ha någon jordat Stickkontakt.
Min vän ha i källaren en Amd 1ghz Pc stäende. Han har stengolv och inga jordade stickkontakter. Jag få jämd stötar från hans dator som är i orginalskick. använa jag datorn där hemma hos mig ha jag inte de problemnen.
Jag hade tom. en Titanium PB och där var samma sak. Genom att det är metallytor leda de ström med i booken som var gjord av plast var det inte något problem alls.
Strömmen är högfrekvent men ha inga ampere så den är inte farligt bara lite störande.
Jag rekomenderar dig en jordat stickkontakt det fixa problemet med stötar.

Värmen mmm ja det ha vi jo redan läst om...
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=97046

Lycka till.
/Dave

Jag ska prova i ett annat uttag, för det jag var på just nu var inte jordat.
Men jag vill minnas att första gången det här hände var ingen sladd kopplad till datorn.
Ska undersöka närmare.

Det kan även hända när du koppla in extrena enheter - tom. stereon som inte är jordat! tyvärr
Skulle det hända (fast jag tror inte det) medans datorn inte är kopplad till någonting då är vrkligen något skumt!

Har samma problem med krypströmmar nere i hörnen när jag har elsladden kopplad till datorn.

1
Bevaka tråden