Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pros utan problem?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte kolla om det finns någon som sitter med Revision D moderkort i sina MacBook Pro's. Dessa skall enligt Apple inte ha några problem. Revision D är W8611 och senare, det har varit så mycket negativt det senaste att det hade varit kul att få höra om det finns några som INTE har problem tänkte jag

Jag har en W8613 och den piper lite när den körs på batteri och blir rätt varm. Surfar man runt på diverse forum kan man läsa att betydligt mer nybyggda MacBooks än så fortfarande har det pipet.

Jag tycker man ska ta den där revisions-hysterin med en nypa salt. En del verkar tro att varje ny vecka innebär en ny revision och att man nu är på revision G eller H typ. Självklart ökar möjligheten att problem åtgärdas ju längre tiden går men att det skulle ske förbättringar varje vecka är rent trams.

Själv tycker jag det känns som att Apple bestämt sig för att pipet och värmen inte är några problem och att det får vara så. Det jag tycker ska bli intressant är om nya 17" kommer ha pipet eller inte. Om inget pip rapporteras från nån 17" ja då har man ju gjort nåt fel med 15"aren.

Jao ser fram emot morgondagen. Ny revision varje vecka stämmer ju inte såklart men men, det skulle ju inte vara omöjligt att dom väntar med en revision nu när 17" är på gång och säkerligen(förhoppningsvis?) har åtgärdat detta, skillnaden är ju minimal så det bör vara samma moderkort i både 15" och 17" i slutändan?

Jag har en W8614 som inte säger ett pip. Däremot blir den riktigt, riktigt varm då och då, men det är det enda problemet jag upplevt (förutom ett freak issue med att alla bildskärmsprofiler försvinner så fort jag växlar mellan två användare). Mycket nöjd!

var det inte borta

Ursprungligen av hedelina:

Jag har en W8614 som inte säger ett pip. Däremot blir den riktigt, riktigt varm då och då, men det är det enda problemet jag upplevt (förutom ett freak issue med att alla bildskärmsprofiler försvinner så fort jag växlar mellan två användare). Mycket nöjd!

rätta mig om jag har fel .. men var inte bilskärmsprofiler-försvinner-när-man-växlar-mellan-användare-problem återgärdat i version 10.3 av OS X ??? eller något ...

innebär detta att problemet är tillbaka och spökar ???

Ursprungligen av Tussen69:

rätta mig om jag har fel .. men var inte bilskärmsprofiler-försvinner-när-man-växlar-mellan-användare-problem återgärdat i version 10.3 av OS X ??? eller något ...

innebär detta att problemet är tillbaka och spökar ???

Spännande, har aldrig upplevt det i tidigare version av OS X och/eller med andra datorer. Det verkar uppenbarligen som att det är tillbaka, i alla fall i Intel-version av 10.4.6.

Jag har en W8607 som jag är mycket missnöjd med. Ringde Apple - som VERKAR medvetna om problemen - som nu kommer att beställa en ny åt mig och sedan ta tillbaks den gamla. Tackar o bockar.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-07 14:13
Ursprungligen av David Sinclair:

Tänkte kolla om det finns någon som sitter med Revision D moderkort i sina MacBook Pro's. Dessa skall enligt Apple inte ha några problem. Revision D är W8611 och senare, det har varit så mycket negativt det senaste att det hade varit kul att få höra om det finns några som INTE har problem tänkte jag

Jag har en MacBook 2.0Ghz som är en W6815. Värmeutvecklingen noterar jag men det är inte mycket värre än på en del andra bärbara som jag har haft. Inget vinande ljud har jag lyckats lägga märke till. Har dessutom en 7200rpm 100GB Seagate disk i den... Inga problem so far annat än att jag hade lite strul med en flygresa. Jag hade tydligt stängt av den på ett felaktigt sätt så att den troligtvis var igång under hela flygresan. När jag tog upp den efter flygresan var den rejält varm och en hel del material som jag hade jobbat med natten innan var väck. Jag tror dock inte att datorn kan lastas för ägarens slarv...

Mvh,

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-07 18:03

Får troligen en ny MPB imorgon, återkommer med utslaget..

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-08 12:37

V17 anlände idag. Den har både missljudet, alldelles för hög temperatur, en död pixel och och kasst tangentbord. Tangentbordet hade till synes samma defekter som förra maskinen, får mig att börja misstänka fabrikationsfel...

Ursprungligen av tobhas:

V17 anlände idag. Den har både missljudet, alldelles för hög temperatur, en död pixel och och kasst tangentbord. Tangentbordet hade till synes samma defekter som förra maskinen, får mig att börja misstänka fabrikationsfel...

Vad går genom ditt huvud just nu? Om jag hade varit dig vet jag inte vad jag hade tagit vägen... satan vad arg jag hade varit! Sorligt värre det här!

Ursprungligen av tobhas:

V17 anlände idag. Den har både missljudet, alldelles för hög temperatur, en död pixel och och kasst tangentbord. Tangentbordet hade till synes samma defekter som förra maskinen, får mig att börja misstänka fabrikationsfel...

Då borde vi alla kunna enas om att det här med snacket om nya revisioner inte är något man ska lita alltför mycket till.

Riktigt trist för dig med din dator dock!

Sen vill jag återigen säga att det som ska bli intressant är att se om MBP 17" uppvisar samma problem med värme och högfrekvent pip. För att inte tala om den kommande MacBook som det ryktas om.

Om inte något exemplar av de nya datorerna har samma problem ja då är det verkligen nåt fel på 15". Då är det bara hoppas Apple fixar till det.

Hur ser man vilken revision man har?

Ursprungligen av el gringo:

Hur ser man vilken revision man har?

Det gör man inte. Det påstods att från vecka 13 el 14 (SN# 8613 el 8614) var det revision D. Apple har inte officiellt uttalat sig om detta. Nån taleskvinna sägs ha sagt nånting om att problem åtgärdats som sen återgavs nånstans och sen var hela revisions cirkusen igång.

Sen påstår vissa att varje vecka är en ny revision. Vilket knappast stämmer. Ingen tillverkare i världen har väl möjlighet att revidera en gång i veckan. Även MBP 15" tillverkade v18 på ska ha samma problem som de tillverkade tidigare.

Min egen slutsats är att de problem folk upplever inte är fixade av Apple än och förmodligen inte kommer fixas heller. Förrän vid nästa uppdatering. Apple säger ju till folk att det är inom specifikationerna...

Sen tycker jag det är kul att när man pratar med vissa serviceställen i sverige säger de sig inte känna till att det är ett problem eller att många är drabbade. Det tycker jag är lite lustigt. Men det är väl Apple som säger det till dem så de kan väl inget göra.

1
Bevaka tråden