Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databaskrasch stoppar 99mac nyheter

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Den gällande "taxan" verkar vara 125kr exkl moms per nyhet. Åtta nyheter per dag fördelade på 99mac/iPod.se vardagar och hälften så många på helger blir 300.000kr per år.

Intressant... mina 1000 nyheter och notiser för 99mac/ipod.se jag skrev under december till april skulle i så fall ha varit värda 125.000 kr ex moms. Jag kan väl säga att riktigt så mycket tjänade jag inte...

(Jo, jag vet, det är skevt att räkna så eftersom mina notiser inte kan räknas som fullvärdiga nyheter då de var för korta och saknade bild osv. Men ändå )

Det är ju inte viljan som saknas men det vet du redan

Håller inte sweclockers.se på at uppdatera sin nyhetssida helt nu, kanske går att snegla lite på hur dom gjort.

Ursprungligen av Chaosstar:

Håller inte sweclockers.se på at uppdatera sin nyhetssida helt nu, kanske går att snegla lite på hur dom gjort.

Jag hoppas innerligt att 99Mac inte tar efter Sweclockers nyhetsupplägg. Tråkigare design får man leta efter, dessutom har de alldeles på tok för mycket annonser och ledigt utrymme till höger som är helt oanvänt och vitt dessutom. Ingen vidare :/

Personligen gillade jag designen på nyheterna som det var förut på 99Mac, innan v. 6 beta kom, den som var nästan helvit. Runt 2004 tror jag det var.

Ursprungligen av Håkan Palm:

Jag hoppas innerligt att 99Mac inte tar efter Sweclockers nyhetsupplägg. Tråkigare design får man leta efter, dessutom har de alldeles på tok för mycket annonser och ledigt utrymme till höger som är helt oanvänt och vitt dessutom. Ingen vidare :/

Personligen gillade jag designen på nyheterna som det var förut på 99Mac, innan v. 6 beta kom, den som var nästan helvit. Runt 2004 tror jag det var.

Design och kod är ju två skilda saker.
Givetvis anpassar man designen efter 99mac och vad det gäller reklam så är det ju samma sak där.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-07 19:34

Gör ett avtal med Google så att alla skribenter får varsitt AdSense-konto. Visa endast fullständiga nyheter i ett eget fönser tillsammans med tillhörande diskussion. Låt skribenten få reklamintäkterna för "sina egna" nyheter.

Ursprungligen av boma:

Gör ett avtal med Google så att alla skribenter får varsitt AdSense-konto. Visa endast fullständiga nyheter i ett eget fönser tillsammans med tillhörande diskussion. Låt skribenten få reklamintäkterna för "sina egna" nyheter.

Det här förslaget blev jag väldigt intresserad av. Förhoppningsvis borde det leda till att skribenterna skiver bättre och mer intresseväckande artiklar. Ju mer intressant en artikel är desto mer betalt får skribenten och i det långa loppet högre reklamintäkter till 99Mac. På så vis borde man ju kunna hålla en relativt hög kvalitet och ett ständigt flöde av artiklar. Ersättningsadministrationen borde dessutom bli näst intill minimal.

Instämmer, verkar som en mycket bra idé!

Ni fixar biffen

Ang. det som har hänt: det är ju faktiskt så att en sådan här sak ska kunna hända. Samma sak hade ju hänt, om jag har förstått det rätt, om en hårddisk hade rasat eller vid brand. Riktigt backup är ju bara viktigast - fast vid sådana här tillfällen så lär väl sig man sig om något! (snygg svenska! )

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-23 16:04

Finns det någon plan på ett datum då nyhetssidan ska komma upp igen?
Saknar den verkligen!

Vi har jobbat massor senaste veckan med olika typer av uppdateringar (kanske inte märks så mycket på ytan) och på söndag är tanken att vi släpper version 6.0 och får bort beta-lappen ovan.

Förstasidan kräver ett redaktörsteam och vi har tyvärr inte något sådant just nu så det kommer dröja lite längre.

Bevaka tråden