Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG u880 till mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-05 16:41

Finns det på världskartan? Finns ju massa fina program, tex Salling Clicker, men de stödjer ej LG. Vad vet ni? Finns det någon chans för mig att kunna koppla ihop min telefon med min mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-05 19:22

Sitter i samma sits som dig och har kommit fram till att det inte är möjligt. Synkroniseringen med dator överhuvudtaget kräver LG:s egen programvara som bara finns till PC.

Så tills någon tredjepartsutvecklare kommer på en smidig lösning så är du, liksom jag, strandad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 02:37

Vad synd, får väl sitta och skicka sina bilder och ljudfiler via blåtanden. Synd att man inte kan använda mp3 spelaren också försen man kommer hem till fars PC.
Fin mobil har vi iaf!

Kan man inte skicka filer via BT?

Har visserligen inte en LG men att fylla telefonen med musik via BT är ett minimikrav för att vara användbart. Tror jag sänkt nallen i havet om det fanns någon konstruktör som sagt: "Filöverföring via BT? Den funktionen tar vi bort. Varför skulle man nyttja BT när det finns kabel?"

Klarar LG U880 verkligen inte av filöverföring via BT från dator till telefon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 21:03
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Kan man inte skicka filer via BT?

Har visserligen inte en LG men att fylla telefonen med musik via BT är ett minimikrav för att vara användbart. Tror jag sänkt nallen i havet om det fanns någon konstruktör som sagt: "Filöverföring via BT? Den funktionen tar vi bort. Varför skulle man nyttja BT när det finns kabel?"

Klarar LG U880 verkligen inte av filöverföring via BT från dator till telefon?

Jo, det gör den... men det är i princip allt.

Förlåt att jag kanske är ofin men jag måste fråga: vad lockade med U880? Har sett att den rönt ett visst intresse även på andra forum men mitt intryck är riktigt dåligt i jämförelse med andra modeller. Bara för att bekräfta: om man använder 3-spelaren, måste den avslutas då man ska göra annat med telefonen?

Har hört att det är en "finess" som LG har i "musiktelefonerna". Tycker ibland att det känns som att vissa köper en telefon, kommer hem - och konstaterar att den inte alls fungerade som det var tänkt, ditten och datten krånglar eller så saknas den och den funktionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 21:54
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Förlåt att jag kanske är ofin men jag måste fråga: vad lockade med U880? Har sett att den rönt ett visst intresse även på andra forum men mitt intryck är riktigt dåligt i jämförelse med andra modeller. Bara för att bekräfta: om man använder 3-spelaren, måste den avslutas då man ska göra annat med telefonen?

Har hört att det är en "finess" som LG har i "musiktelefonerna". Tycker ibland att det känns som att vissa köper en telefon, kommer hem - och konstaterar att den inte alls fungerade som det var tänkt, ditten och datten krånglar eller så saknas den och den funktionen.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag fick ett bra erbjudande från Tre i och med att jag studerar, sen vilken telefon som följde med, var mindre viktigt...
Men mediaspelaren i den tycker jag inte det är något fel på... fick ett 512 Mb minneskort och ett par Koss porta Pro-lurar i paketet som jag är helnöjd med dessutom. Har man dessutom en PC utöver Macen (som är fallet för mig), så har den ju betydligt bättre möjligheter för synkronisering...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-09 06:37

3 spelaren är suverän! det ärsom sagt synken som suger med mac. trist att ladda över en fil i taget med BT ju. tar ett tag och uthållighet.

Brukar ha god överföringshastighet med BT till Nokia N70 och N90, brukar ligga runt 45 KB/s, vilken hastighet kommer ni upp till (kilobyte/sekund alltså)?

Använder DBT-120 som adapter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-09 09:37

För jag över musik så använder jag minnsekortsläsaren istället... Bilder o sånt brukar gå rätt fort...inget störningsmoment.
Är du kanske spekulant på en U880? Du verkar hemskt nyfiken...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 14:20

hej!

har en LG U880 ...men undrar hur jag hittar USB drivrutinerna (till min mac) så jag kanske bara kan dra och släppa typ bilder och musik till den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-11 17:30
Ursprungligen av gusgez:

hej!

har en LG U880 ...men undrar hur jag hittar USB drivrutinerna (till min mac) så jag kanske bara kan dra och släppa typ bilder och musik till den...

Läs några inlägg lite längre upp så förstår du att det inte finns några sådana drivrutiner.

1
Bevaka tråden