Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild & filmreportage: 99mac fyller fem år!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac fyller fem år - här är bilder från festen!

Ungefär 65 personer samlades för att fira fem år på nätet och över 20.000 registrerade medlemmar. Ett riktigt skönt gäng fanns på plats och njöt av trerätters italiensk middag (som var jättegod), långa diskussioner bland vänner och efterföljande pubkväll med Ferrari-tema.

Vi höll ett par korta tal under middagen där vi tackade våra sponsorer Microsoft Sverige och MacRent som gjorde kvällen möjlig. Därefter tackade vi Christofer som lagt ner massor av och "jädrar anamma" på att verkligen få middagen att bli verklighet. Till sist fick alla närvarande moderatorer och admins stående ovationer för deras långvariga arbete med sajten som så många uppskattar!

Förutom god mat & dryck fanns möjlighet att signera vår nya Xserve G5 som varit hett efterlängtad under ett par år. Först nu har vi fått möjlighet att köpa in ett begagnat exemplar från Virginia Tech i USA.

På grund av begränsat antal restaurangplatser kunde vi inte bli fler inbjudna denna gång men planer finns på att upprepa detta roliga evenemang nästa år på samma datum som blir en torsdag.

Här hittar du alla bilder:
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac_femarsfest/

Här är filmen
99mac femårsmiddag - the Movie

Med lite tur kommer vi även ta fram en kortfilm från festen - Bear har filmat hela kvällen och om vi är tillräckligt påstridiga kommer den bli verklighet inom någon vecka

Kommentera gärna bilderna (och länka in bilder i tråden)!!

Bra jobbat, av egen erfarenhet vet jag att det är en tidsödande process att sålla och rensa bland bilder man tagit och sen processa dom för webben och därefter skriva kommentarer.

Tack för en utmärkt kväll allihopa! Mycket god mat och skönt folk! Det enda jag ångrar är att man inte hann prata tillräckligt med alla. Ser fram emot en uppföljning i framtiden!

Kul att ha så många signaturer på vår "Gästbok"

Skål ta mig f@n! Kul fest, riktigt skoj ser det ut. Och givetvis: GRATTIS! Som den undersökande person jag är undrar jag ändå:

1. Om få kvinnor använder mac?
2. Om få kvinnor tycker att sådana här glada arrangemang har låg priotitet?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-05-05 09:02
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Skål ta mig f@n! Kul fest, riktigt skoj ser det ut. Och givetvis: GRATTIS! Som den undersökande person jag är undrar jag ändå:

1. Om få kvinnor använder mac?
2. Om få kvinnor tycker att sådana här glada arrangemang har låg priotitet?

Vad menar du? Jag såg ju flera stycken på bilderna.

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Skål ta mig f@n! Kul fest, riktigt skoj ser det ut. Och givetvis: GRATTIS! Som den undersökande person jag är undrar jag ändå:

1. Om få kvinnor använder mac?
2. Om få kvinnor tycker att sådana här glada arrangemang har låg priotitet?

1. Ja. Men även få män.
2. Nej, nästan alla.

99 Grattis!

Ser ut ha varit en riktigt kul tillställning önskar att jag kunde varit där!
Grattis 99mac och tack för en mycket bra sajt (verklig tidsdödare när man sitter hemma ensam )

Ingen chans att liknande anordnas i gbg eller malmö?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-05 12:41
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Ser ut ha varit en riktigt kul tillställning önskar att jag kunde varit där!
Grattis 99mac och tack för en mycket bra sajt (verklig tidsdödare när man sitter hemma ensam )

Ingen chans att liknande anordnas i gbg eller malmö?

I Göteborg och Malmö bor det ju bara en massa bönder som inte begriper sig på mat. De vill antingen bara ha fläsk eller makrill. Så det är nog uteslutet.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-04 23:55

Nu får du se till att ALLTID ha Sheriff-stjärnan i 99mac-sammanhang Martin, i all fall så länge du är sheriff... Ångrar att jag drog innan midnatt men det hade blivit så himla sent annars...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-04 23:56

Det verkade ha varit en höjdarkväll enligt bilderna, och ni såg ut att ha det kul!
Hoppas att jag kan vara med nästa gång.
*snyftar*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-05 00:03

Nästa år kommer jag också! (Kunde inte i år pga. resa).

Tack för bilderna.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-05 11:41

Bara en liten rättelse: kan jag få mitt namn stavat "Vicki" istället för "Vicky" på bildtexten till "Taz och Vicky" (E38S9204.jpg). Please? (Jag är lite kinkig på det där med hur jag stavas..:-) Tack på förhand!!
/ Vicki

Ursprungligen av Vicki:

Bara en liten rättelse: kan jag få mitt namn stavat "Vicki" istället för "Vicky" på bildtexten till "Taz och Vicky" (E38S9204.jpg). Please? (Jag är lite kinkig på det där med hur jag stavas..:-) Tack på förhand!!
/ Vicki

Fixat, sorry!

Här ligger filmen som Björn gjorde. Tror vi glömde (eller valde att inte) lägga upp den på 99mac?

99mac femårsmiddag - the Movie

  • Oregistrerad
  • 2006-05-05 12:45

Toppenkväll, kul att träffa alla. Tack Martin, Arvid, Christoffer och alla andra som kämpat med denna kväll!

Ursprungligen av svanerik:

Toppenkväll, kul att träffa alla. Tack Martin, Arvid, Christoffer och alla andra som kämpat med denna kväll!

Kan bara hålla med. Att man dessutom kommer tillbaks till Norrköping och kan uthämta en reparerad MacBook (nu med "ett pip mindre") är inte heller fel. Nu är det bara batteriet jag väntar på att få utbytt... :rolleyes:

Ett litet förtydligande är nog på sin plats också; även om jag gärna skulle kategorisera mig själv som en i iPod.se-gänget, så är det tyvärr inte riktigt sant. Men Rasmus (rasmusfabbe) eller Christian (kribba) misstycker nog inte

Tack för en helskön kväll. Misstänker att det inte bara var jag som var lite sliten dagen efter.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-05 18:58

Bra Bilder! Men jag saknar bildtexter. Vilka är alla dessa "Mac-dudes"?

Ursprungligen av Wire:

Bra Bilder! Men jag saknar bildtexter. Vilka är alla dessa "Mac-dudes"?

Här har du bildtexter:
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac_femarsfest/

(texterna visas inte tillsammans med dom stora bilderna)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-24 09:01

Häftigt! Något att kolla på såhär tidigt på morgonen upskattas.

1
Bevaka tråden