Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I vaentans tider ! Switching from PC ...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just bestaellt min forsta MAC !
iMAC 2Ghx Intel Core Duo 20 inch screen.

Har varit PC anvanedare sedan 80 talet. Har 5 PC hemma for familjen. Min bror har en iMac och efter en veckas besok hos honom blev jag fraelst!
Jag jobbar med video och bilder som hobby och ser fram emot en ny produktiv miljo att jobba i. Garageband ser jag ocksa fram emot. Jag spelar gitarr och har ett Line6 interface som passar som handsken med Mac Garageband. (Provade pa brorsans IMac.
Jag bor i USA strax norr om Dallas, Texas sedan 16 ar. Jobbar pa Ericsson.

Apple's shopping sida aer det baesta som jag har upplevt. Tydlig information om shipping status etc.
Dom skall skicka min Mac pa Fredag.

Can't wait!!!:p

MVH / Christer

Kul En glad nyhet är att du kan lätt byta tangentbordslayout is OSX, fast det går ju ifs i Stinkdows med.
Räkna med att det tar ett tag innan alla program kan flyta på i full hastighet på den datorn, Apple har ju nyligen switchat till intel och alla program är inte portade än, så de emuleras genom Rosetta, men det har jag hört går hyffsat snabbt med det.

Ha så kul Christer DU KOMMER ATT HA EN SUPERDATOR! Dvs om man jämför med de Macar jag haft

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 09:02

Välkommen till den ljusa sidan Broder!

Livet blir roligare med Apple.

/Claes

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 09:05

Du får se till att hiva ut pezeburkarna hemma och ersätta dom med Macar också, hela familjen ska väl ha möjlighet till ett bättre liv? Inte bara du.
Välkommen över till The Bright Side of the Road!

Valkommen onskar en switcharkollega!

Stall om till svenskt skrivbord sa far du a, a och o nar du postar

Sitter pa PC nu, och har inte hittat motsvarande funktion i XP. Aven om den kanske finns, sa ar den inte latt att finna, till skillnad fran min mac, dar jag hittade den direkt. Ytterligare en bra grej med Macens olika skrivbord ar att de lagras uppe i menybaren sa att du snabbt kan vaxla mellan svenskt och amerikanskt skrivbord. Det kanske t.om. finns snabbkommandon for detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 11:12
Ursprungligen av bankerydsfredrik:

Sitter pa PC nu, och har inte hittat motsvarande funktion i XP. Aven om den kanske finns, sa ar den inte latt att finna, till skillnad fran min mac, dar jag hittade den direkt.

"Control Panel->Regional and language options->Languages->Details"

Lägg till svensk tangentbordsuppstättning och klicka sedan på "LanguageBar->Show the language bar" så kan du enkelt ändra i fortsättningen.

Ursprungligen av rhesus:

"Control Panel->Regional and language options->Languages->Details"

Lägg till svensk tangentbordsuppstättning och klicka sedan på "LanguageBar->Show the language bar" så kan du enkelt ändra i fortsättningen.

åååäääööö

Tack! Nu blir kanske mina PC-postade inlägg lättare att förstå.

Bra tips. Min Mac kom med FEDEX vid lunch tid. Det blir en kul helg!

åäö Christer

1
Bevaka tråden