Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Törs man annvända google/calendar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Sitter och pratar med mina vänner som är lyriska över google calendar. Visst är det en trevlig och användbar kallender. Men hur mycket kommer att användas "emot" mig?

Jag har läst "Google Calendar Privacy Notice" och det känns som att det inte finns något som hindrar dem från att använda min information som de vill. Och då kommer nästa fråga, kommer de att göra det? Kommer man att få en massa oönskad reklam typ:

"vi har sett att du ska till Gainesville nästa vecka, och att du inte har några planer på tisdag kväll. får vi rekomendera ett besök på Hooters? De har "all you can see buffe" 18-23! Vad väntar du på?!

Vill du boka bord? Klicka här.
Vill du beställa taxi från ditt hotell? Klicka här.
Vill du ha sällskap? Klicka här."

Eller oroar jag min i onödan?
Hur mycket av sitt privatliv törs man lägga i andras händer?

/Martin

Och rätt vad det är ringer en eskortflicka på dörren och ser EXAKT ut som din drömkvinna. Och inte vill hon ha pröjs heller

Ursprungligen av Alejandro:

Och rätt vad det är ringer en eskortflicka på dörren och ser EXAKT ut som din drömkvinna. Och inte vill hon ha pröjs heller

Haha - jag byter från iCal direkt

Det värsta av allt är att det skulle kunna hända. Förutom priset då....

/M

Om du inte känner förtroende för Google gör du antagligen bäst i att inte använda deras kontobaserade tjänster. Själv använder jag kalendern sedan första dagen den kom ut. Att man kan få tillgång och även redigera andras kalendrar är guld värt för min del. För att lugna dig något kan jag tillägga att ingen har ringt på min dörr ännu

Jag skulle dock inte bli förvånad om kalenderinnehållet används för att visa riktade annonser i Gmail. Har inte sett några annonser i själva kalendern ännu.

1
Bevaka tråden