Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in mobilsamtal via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 08:02

Är detta möjligt? Jag vill alltså spela in ett mobilsamtal (aiff, mp3 eller vad som helst) till min dator. Ser inga tekniska orsaker till varför det inte ska fungera.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-04 08:11

Teoretisk går det nog, men du lär nog koda om programvar5an i din telefon & skapa ett program i datorn som kan ta emot det.

Du behöver nog inte programmera om telefonen, det räcker nog med att få datorn att agera handsfree.

Kan man inte prata i telefonen via datorns mic? Har för mig att jag har läst om det nånstans.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 16:53
Ursprungligen av irrelogical:

Du behöver nog inte programmera om telefonen, det räcker nog med att få datorn att agera handsfree.

Kan man inte prata i telefonen via datorns mic? Har för mig att jag har läst om det nånstans.

Det var precis så jag tänkte. Att få datorn att agera handsfree och använda Audio Hijack eller något för att spela in ljudet. Har googlat lite och hittat lite info om att det ska gå men hittar inget program. Det står även att bluetoothadaptern måste stödja något speciellt men det vet jag inte om det inbyggda i min Macbook gör.

1
Bevaka tråden