Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

INBJUDAN: 99mac 5 årsmiddag 2006-05-03

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

INBJUDAN

Kontaktperson vid frågor: Mats Björnström 0709-136823

Den 3:e Maj firar 99mac fem år med rejäl fest i Stockholm. Totalt blir vi 65 personer och vi har bokat restaurangen http://www.ilfornodapino.se/ på Sveavägen 105 i Stockholm klockan 19.00. Cirka 21.30 går vi tvärsöver gatan där vi har en egen publokal som väntar! På varje sittplats finns ditt användarnamn på en liten namnskylt - det är ju så vi känner igen varandra!

Karta till Sveavägen 105

Förutom en exklusiv trerättersmiddag tillsammans med vänner från 99mac väntar en del aktiviteter i vår egen lokal där vinnaren kommer hem med en Splitter ny Appleklocka bland annat. Bland gästerna hittar du en stor del av moderatorteamet och många kända 99mac profiler däribland Apples VD Oscar Bjers. Utan att överdriva är detta en väldigt speciell kväll.

Antalet platser är kraftigt begränsat så vi använder först-till-kvarn principen. OSA till Christofer enligt PDF:en nedan!!

LOKALEN

Bilder på vår lokal jag talar om:
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/001.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/002.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/003.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/004.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/005.jpg

PDF med all information & OSA
http://hem.mac.se/ofi/filer/Jubileumsinbjudan_99mac_3_maj.pdf

KLÄDSEL
Valfri kavaj. Inget att stressa upp sig för - vi ville bara fira detta jubileum med lite stil!

MENY

Du skall OSA med val av förrätt, varmrätt och efterrätt. Vegetariskt alternativ finns oxå.

ANTIPASTO – FÖRRÄTT

Bruschetta Napoletana
Vitlöksgrillad lantbrödskiva med vitlökstärnade tomater, färsk basilika, olivolja och mozzarella
ELLER
Carpaccio di Cipriani
Tunt skivad rå oxfilé, serveras med Ciprianis majonnäs.

SECONDI PIATTI-VARMRÄTTER

Scaloppina Bolognese
Vittvins bräserade kalvfilé medaljonger täckt med mozzarella och parmaskinka. Serveras med postatisgratäng
ELLER
Sogliola
Stekt sjötunga med smörstekta champinjoner. Serveras med kokt potatis

DOLCI-DESSERT

Panna Cotta ai frutti di bosco
Panna Cotta, serveras med skogsbärsås
ELLER
Tiramí Sú
Savoiardi kex doppade i starkt kaffe, mascarponeost, ägg crème och marsalavin.

FÖRST TILL KVARN!
Priset för denna kväll är 295 kr och innehåller förrätt, varmrätt och huvudrätt. I bar-
lokalen bjuds det på första ölen/drinken samt champagne vid midnatt. (eventuellt tidigare)

Observera att inbjudan är personlig och platsbristen gör det tyvärr inte möjligt att
ta med sällskap.

Din anmälan skickas in till e-post Christofer tillsammans med ditt användarnamn senast tisdag 25 april, där du även inkluderar ditt val av meny (se nästa sida). Meddela om du istället vill ha ett vegetariskt alternativ.
När du fått bekräftelse på att det finns en plats till dig sätter du in 295 kr på
bankgironummer 5735-8293. Betalningsmottagare är MAC SE

Vänligen ange ditt användarnamn vid betalning.

Tolv platser kvar för dagen. Beroende på hur läget ser ut kan det öppnas några lediga under morgondagen, men inget är hugget i sten.

Jag tror siffran ligger på tio just nu. Räknar med att få loss kanske 2-3 platser imorgon eller på torsdag från ett par som sagt "eventuellt".

Sex platser kvar för stunden.

Perfekt, då borde platserna vara slut till 20-21 tiden då

Jag valde Carpaccio, Kalvfilén och Panna Cotta. Blir smaskens!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 21:42

Är det platser kvar?

Kom just in. Svarade just. Hoppas det inte är för sent.
// tm :eek:

Ursprungligen av Björnström:

Jag valde Carpaccio, Kalvfilén och Panna Cotta. Blir smaskens!

Anmälde mitt intresse tidigare idag och om jag inte minns fel så var det mitt val också. Ser fram mot denna kväll, ska bli mycket trevligt. Jag är väl där i egenskap av 99mac-newbie / vän till en gammal mac-räv / 99mac:s första MacBook-ägare (kanske även Sveriges?) ... för den intresserade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 22:46

Ser gott ut det där. Hoppas ni får trevligt. Jag vill se mycket bilder!

Jag fick SMS igår kväll vid 23.30 att vi fyllt alla platser. Vi kommer troligen släppa enstaka stolar under dagen så fortsätt anmäla intresse till Christofer så får vi trixa & trolla lite.

Blir hur kul som helst detta!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-04-26 11:07

Har inte kunnat svara tidigare pga av pågående uppdrag i Gbg men har nu anmält mig till Christofer och hoppas knipa en av ströplasterna.

Tycker det här är en jättekul idé!

Trevligt initiativ

Har tyvärr ingen möjlighet att delta, men ett mycket trevligt initiativ!!
När inbjudan kom fick man verkligen ett leende på sina läppar, Mac-Sverige när det är som bäst!

Hoppas alla som deltager kommer att få det hur mysigt och trevligt som helst! Vi som inte
kan delta kommer att ägna alla andra mac99'are en varm tanke denna kvällen det är jag övertygad om.

Ha det gott alla mac-vänner!!!

Vi håller på att pyssla med dom sista stolarna just nu och det finns fortfarande chans att få en stol såvitt jag kan se.

Passa på - chansen kommer inte tillbaka

Ok - nu har vi tre lediga stolar igen efter ett återbud. Middagen är nästa onsdag så hör av er snarast om ni vill ha en toppenkväll med oss alla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 08:59

Jag önskar jag kunde men det är min andra dag på pappa ledighet och jag kommer vara såå förvirrad i alla fall

Nästa gång eller nåt annat

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Jag önskar jag kunde men det är min andra dag på pappa ledighet och jag kommer vara såå förvirrad i alla fall

Nästa gång eller nåt annat

/Tangen

Lycka till med pappaledigheten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 22:27
Ursprungligen av Björnström:

Lycka till med pappaledigheten!

- Kommer att klättra på väggarna - men tack

/Tangen

Hade gärna kommit (trots att man är rookie på forumet) om det inte varit så långt bort

Alla är välkomna och jag kan garantera att alla kommer ha det jättekul på festen oavsett hur länge man varit medlem.

Skulle gärna kommit, men jag ska till Berlin dagen efter. Blir lite väl hoppigt.

En nackdel med fest mitt i veckan, förutom att folk har svårt att komma loss, som jag just upptäckte: det extra dyrt med hotell i centrala Stockholm. Priserna under veckan är typ 50 procent högre än på helgen...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-04-30 19:27
Ursprungligen av Adrian B:

En nackdel med fest mitt i veckan, förutom att folk har svårt att komma loss, som jag just upptäckte: det extra dyrt med hotell i centrala Stockholm. Priserna under veckan är typ 50 procent högre än på helgen...

Jag föreslår Hotell Columbus (http://www.columbus.se/sv/info.htm). Deras "Annex" har lite vettigare priser. Det är ett rum med handfat, både toalett och dusch finns i korridoren. Jag som prioterar läge/pris mer än toalett på rummet har valt det vid några tillfällen. Mycket trevligt hotell i övrigt också!

Ursprungligen av Björnström:

Kolla in http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Jag brukar bo där i Malmö under veckorna och det är billigt & man överlever nivån. Kostar 350kr/natt tror jag och det är fler här på 99mac som ska åka mellan Sveavägen och Formula 1 från middag/pubkvällen.

Ah, ja Formule 1 är prisvärt, helt klart och om det går att dela på resekostnaden kan det ju vara värt. Annars blir kostnaden för transport lite väl stor.

Ursprungligen av johanf:

Jag föreslår Hotell Columbus (http://www.columbus.se/sv/info.htm). Deras "Annex" har lite vettigare priser. Det är ett rum med handfat, både toalett och dusch finns i korridoren. Jag som prioterar läge/pris mer än toalett på rummet har valt det vid några tillfällen. Mycket trevligt hotell i övrigt också!

695 kr natten i annexet var rätt ok och det såg trevligt ut.

Fast då är nog Vanadis Hotell & Bad bättre i detta fall, de ligger väldigt nära festplatsen och har budgetrum utan wc för 595 kr natten.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-02 21:05
Ursprungligen av johanf:

Jag föreslår Hotell Columbus (http://www.columbus.se/sv/info.htm). Deras "Annex" har lite vettigare priser. Det är ett rum med handfat, både toalett och dusch finns i korridoren. Jag som prioterar läge/pris mer än toalett på rummet har valt det vid några tillfällen. Mycket trevligt hotell i övrigt också!

Ja, det är ett fint litet hotel, jag har inte bott där, men väl varit där och jobbat i början av året.
Om någon bor där kolla speciellt in armaturerna ovanför den nya receptionsdisken, och spottarna i taket i frukostrestaurangen. Bl a dessa har jag satt upp.

Detta kanske var lite OffTopic men rätt så kul att just det hotellet av alla i stockholm kom upp i denna tråd.

Nu OnTopic

Det ska bli gott med Bruschetta Napoletana, Sogliola, Panna Cotta ai frutti di bosca. Och trevligt att träffa lite 99mac folk.

Civediamo domani

Kolla in http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Jag brukar bo där i Malmö under veckorna och det är billigt & man överlever nivån. Kostar 350kr/natt tror jag och det är fler här på 99mac som ska åka mellan Sveavägen och Formula 1 från middag/pubkvällen.

Jag håller på att sätta upp en liten "stege" inför kvällens Formel-1 tävlingar

Ikväll smäller det!

Jag drar ut mot IKEA och köper lite Champagneglas nu vid 10-snåret och åker in mot Stockholm sen. Vi kör en liten moderatorträff under eftermiddagen för att gå igenom alla detaljer.

Lade till brorsans mobilnummer överst på denna sida om du har sista-sekunden-frågor.

99mac har hyrt hela restaurangen ikväll så om du råkar komma några minuter tidigare gör det ingenting - bara att ta en italiensk öl i baren

För dig som inte hittar i Stockholm!

1. Sveavägen är Stockholms största gata och går från Norrtull till Sergels Torg. Någon frågade om man kunde gå från T-centralen vid Sergels Torg hela vägen till restaurangen och svaret är JA om man gillar att promenera en 45 minuter.

2. Närmaste tunnelbana är Odenplan alternativt Rådmansgatan.

- Från tunnelbana Rådmansgatan väljer du uppgång Sveavägen och går mot nummer 105. Cirka 4 kvarter.

- Från tunnelbana Odenplan väljer du uppgång Odenplan och går nerför Odengatan (nedförsbacke med Stadsbiblioteket på höger sida) ner till Sveavägen. Hard Rock Café ligger i denna korsning. Sväng vänster och gå 200 meter till nummer 105.

3. Karta: Karta över området

Glömde säga: %&"%#"!€"&#€&#€%&#€& till SL som höjt priserna för tunnelbana och bussar till minimum 45 kronor.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 10:28
Ursprungligen av Björnström:

För dig som inte hittar i Stockholm!

Glömde säga: %&"%#"!€"&#€&#€%&#€& till SL som höjt priserna för tunnelbana och bussar till minimum 45 kronor.

20 spänn är det enligt nya prislistan, eller? 180 för ett häfte med 10 biljetter.
//tm

Ursprungligen av Björnström:

För dig som inte hittar i Stockholm!

1. Sveavägen är Stockholms största gata och går från Norrtull till Sergels Torg. Någon frågade om man kunde gå från T-centralen vid Sergels Torg hela vägen till restaurangen och svaret är JA om man gillar att promenera en 45 minuter.

2. Närmaste tunnelbana är Odenplan alternativt Rådmansgatan.

- Från tunnelbana Rådmansgatan väljer du uppgång Sveavägen och går mot nummer 105. Cirka 4 kvarter.

- Från tunnelbana Odenplan väljer du uppgång Odenplan och går nerför Odengatan (nedförsbacke med Stadsbiblioteket på höger sida) ner till Sveavägen. Hard Rock Café ligger i denna korsning. Sväng vänster och gå 200 meter till nummer 105.....

Jo du sheriffen...,

jag vet ju inte hur du tar dig fram men 45 minuter från Sergels torg till Sveavägen 105, är det FÖRE eller EFTER du har tömt italienarens kompletta förråd på Vino Tinto?

I normalt tempo går man i en hastighet 6 km/h och 4,5 km låter lite långt...

Fast jag kommer ju inte så jag ska väl inte lägga mig i.

Ha det ivfsh riktigt kul ikväll, önskar jag kunde vara där!

//Marcus

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 10:04

45 kronor? Helt otroligt... Kanske blir apostlahästarna ändå

Bevaka tråden