Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roligt personlighetstest

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gjorde ett personlighetstest enligt Myers Briggs metoden nyligen och resultatet var skrämmande likt mig. Testet delar in dig i en av sexton personlighetstyper. Här finns ett enkelt test:

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

http://www.tydal.nu/article/73

Min personlighetstyp kallas för ENTP - Extraverted Intuition with Introverted Thinking - och “vi” utgör 2-3% av världens befolkning tydligen. Stämmer det tycker du?

ENTPs are less interested in developing plans of actions or making decisions than they are in generating possibilities and ideas. Following through on the implementation of an idea is usually a chore to the ENTP. For some ENTPs, this results in the habit of never finishing what they start. The ENTP who has not developed their Thinking process will have problems with jumping enthusiastically from idea to idea, without following through on their plans. The ENTP needs to take care to think through their ideas fully in order to take advantage of them.

In general, ENTPs are upbeat visionaries. They highly value knowledge, and spend much of their lives seeking a higher understanding. They live in the world of possibilities, and become excited about concepts, challenges and difficulties. When presented with a problem, they’re good at improvising and quickly come up with a creative solution. Creative, clever, curious, and theoretical, ENTPs have a broad range of possibilities in their lives.

Känner ni igen mig?
http://www.personalitypage.com/ENTP.html

Jag måste testa för texten liknar även mig.

Ser man på även jag blev en ENTP.

Men sista frågan visar hur ovetenskaligt testet är.
Tror du att du har högre IQ än EQ (känslomässig intelligens)?

Varken IQ eller EQ är speciellt bra mätinstrument för hur man är.

Senast redigerat 2006-04-29 13:43

Jag är tydligen också en ENTP. Det verkar vara vanligt här. :rolleyes:
Den engelska texten jag läste efter att ha gjort testet stämde precis in på mig. Det är nästan skrämmande.

ENTP här också. Är vi alla sjuka eller är vi alla friska?

Det är ni säkert

Jag troddes vara INTP.

Sällar mig till skaran av ENTP , ligger nog någonting i det här..

Har ~5 projekt på G men alla är långt ifrån färdiga

Tydligen så dras vissa personlighetstyper till varandra - på vissa personlighetstest är det kraftig överrepresentation inom vissa grupper. Alla gillar inte torra datorsajter med mycket fakta

Kolla detta test oxå: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

Jag var visst INFP, dock vet jag inte om jag svarade helt ärlig eller helt förstod alla frågor*

(http://www.personalitypage.com/INFP.htmll)

* Då menar jag dom på det engelska testet, på den svenska blev jag också INFP

Huvva är det baserat på dynamiska teorier?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-30 14:54

ENTP här med...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-30 16:34

ENFP blev det här. Jag gjorde det riktiga testet (Myer Briggs) för några år sedan, och det gav samma resultat...så, det stämmer nog rätt bra.

ENFJ var jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-30 17:14

Jag blev ISTJ.
SATAN vad det stämde in på mig! :eek:

Exakt sådan är jag!
Tex: Under stress, ISTJs may fall into "catastrophe mode", where they see nothing but all of the possibilities of what could go wrong. They will berate themselves for things which they
should have done differently, or duties which they failed to perform. They will lose their
ability to see things calmly and reasonably, and will depress themselves with their visions of
doom.

Precis exakt detta scenario gick jag igenom för bara några timmar sedan och när jag tänker efter händer det väldigt ofta - nästan alltid när jag har mycket att göra, men väldigt lite tid.

Samma sak gäller stycket om att ISTJ starkt håller på ärlighet - så sent som för en dag sedan var jag i konflikt med några personer angående den saken. Och att jag kan ta saker väldigt seriöst, men också har ett vrickat sinne för humor - det är verkligen JAG.

Precis allt stämde perfekt på mig i ISTJ-beskrivningen!

Skrämmande att profilerna stämmer så väl. Har dock märkt på ett par polare att dom nog svarat mer som dom VILL vara än dom faktiskt ÄR. Jag läste genom dom flesta profilerna och tänkte "hmm. det här är ju Peter" och "Hmm, det här är ju Kalle!".

Ska definitivt lära mig mer om detta - blev fascinerad! (typiskt ENTP)

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-04-30 20:19

Så då är jag den ende ENFP än så länge då.
Flåt picasso, det är ju du och jag som är känslosamma typer

Senast redigerat 2006-04-30 21:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-30 22:04

ENFJ - stämmer alltför bra

/Tangen

En del stämmer på mig men inte allt, ska göra om det och försöka vara ärligare på frågorna och se om det blir någon skillnad.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-05-02 11:17

ISTJ - stämde alltför väl…

ENTP på mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 11:57

INTP på mig. Jag ansträngde mig för att fösöka svara uppriktigt och beskrivningen stämmer hur bra som helst. Intressant

  • Medlem
  • 2006-05-02 12:08

Hur svarar man här:

You are almost never late for your appointments
YES NO

"Yes, I am often late" eller "Yes, that applies to me."

  • Medlem
  • 2006-05-02 12:10

Först ut som ENTJ:

You are:
slightly expressed extrovert
distinctively expressed intuitive personality
distinctively expressed thinking personality
slightly expressed judging personality

Famous ENTJs:

U.S. Presidents:
Franklin D. Roosevelt
Richard M. Nixon

Benny Goodman, "Big Band" leader
General Norman Schwarzkopf
Harrison Ford
Steve Martin
Whoopi Goldberg
Sigourney Weaver
Margaret Thatcher
Al Gore (U.S Vice President, 1993-2001)
Lamar Alexander (former governor, US Secretary of Education)
Les Aspen, former U.S. Secretary of Defense
Candace Bergen (Murphy Brown)
Dave Letterman
Newt Gingrich
Patrick Stewart (STNG: Jean Luc Picard)
Robert James Waller (author: The Bridges of Madison County)
Jim Carrey (Ace Ventura: Pet Detective, The Mask)
Steve Jobs
Penn Jillette

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-02 13:20

Jag blev INFP. Stämde bra, förutom att jag inte är jättebra på att skriva, och att jag gillar logiskt tänkande

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-04 01:11

Haha Baron. Jag blev också en ENTJ!

Nu är vi två SJ-lookalike här.

Det bidde en ENTP här med. Skrajset vad bra det stämde då! Kollar man under "Relations" så, tja, jag och tjejen gjorde slut igår på grund utav just de anledningarna.

Men jag blev en ENFP på det engelska testet. Skumt, för det passar in lika bra.

Men det roligaste är ändå karriärmöjligheterna. För både ENTP och ENFP så finns det t ex vetenskapsman, ingenjör, datanisse och konsult. Typ de grejerna jag har funderat på.

Citat:

Sexually, The ENFP is creative, perfectionistic, playful and affectionate. Their rich fantasy world makes them fun and creative lovers, who usually have new ideas up their sleeves. They whole-heartedly embrace the opportunity for closeness with their mates, believing sexual intimacy to be a positive, fun way to express how much you love each other.

No comment... :rolleyes:

INTJ var det är verkar det som.

Introverted 56% Intuitive 25% Thinking 25% Judging 22%

Oj..INTJ kan betyda att jag kanske är en Mastermind

Den här passar in på mig jättebra http://typelogic.com/intj.html
Och detta är väl vad jag kommer att bli, kanske. http://keirsey.com/personality/ntij.html

Senast redigerat 2006-05-15 16:53

ESFJ bidde jag.
Men undrar om jag hade blivt det om någon som känner mig väl hade gjort testet.
Om någon känner till det s.k. "Johari-fönstret" så är personligheten delad i fyra delar:
-den man själv ser
-den andra ser
-den andra inte ser
-den man själv inte ser

Om jag minns det rätt....
Faktum är att andra ser delar av en själv som man själv inte ser.
:rolleyes: Uh, länge sen jag läste om det där.

Ursprungligen av Svante S:

ESFJ bidde jag.
Men undrar om jag hade blivt det om någon som känner mig väl hade gjort testet.
Om någon känner till det s.k. "Johari-fönstret" så är personligheten delad i fyra delar:
-den man själv ser
-den andra ser
-den andra inte ser
-den man själv inte ser

Om jag minns det rätt....
Faktum är att andra ser delar av en själv som man själv inte ser.
:rolleyes: Uh, länge sen jag läste om det där.

Men vänta lite nu, då borde det finnas saker som andra inte ser att man själv ser, sånt man inte ser, sånt andra inte ser, men sånt de tredje ser att de andra inte ser.

Eller?

Men det säger ju emot sig självt, vad dum jag är!

Nu tycker jag du feberyrar lite, kanske dags att sova?

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Nu tycker jag du feberyrar lite, kanske dags att sova?

Nej då, sånt är bara slöseri med tid! Dessutom så har min mamma sagt att jag får vara uppe extra länge nu när det är långhelg.

Bevaka tråden