Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa och käka burgare på Max

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 17:59
Ursprungligen av vni:

För en tid sedan körde Max en märklig reklamkampanj med afrikaner utklädda i svenska folkdräkter o en hamburgare i handen. Efter det blev det MAC Donalds för mig.

gillar du inte att afrikaner äter hamburgare eller?

Ursprungligen av Costas:

gillar du inte att afrikaner äter hamburgare eller?

Varför inte en liten fobi mot svenska folkdräkter?

Ursprungligen av vni:

För en tid sedan körde Max en märklig reklamkampanj med afrikaner utklädda i svenska folkdräkter o en hamburgare i handen. Efter det blev det MAC Donalds för mig.

Varför?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-04-15 08:13
Ursprungligen av vni:

För en tid sedan körde Max en märklig reklamkampanj med afrikaner utklädda i svenska folkdräkter o en hamburgare i handen. Efter det blev det MAC Donalds för mig.

Hört talas om adoption?

Sitter på Max i Övik just nu och det funkar utmärkt, som ni ser....

Hastighet ner ligger på en 60k/s cirka.

Senast redigerat 2006-04-14 19:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 21:05

Men Mc Donalds kommer väl ta betalt för sitt nät? Max är gratis - så även kaffet! Plus att det är godare.

Ursprungligen av vni:

För en tid sedan körde Max en märklig reklamkampanj med afrikaner utklädda i svenska folkdräkter o en hamburgare i handen. Efter det blev det MAC Donalds för mig.

Tanken har inte slagit dig att det finns svenskar med afrikanskt ursprung?

Jag misstänker att Max är nationalister..vilket reklam man än kollar på så står det något om Svergie.

Jag ser bara Sverige som ett land, en del av världen och inte som någon helig viloplats som aldrig har upptäckts av blotta ögat på vetenskapsmän. Visserligen är jag född i detta land och tycker om det mesta med det, dock tycker jag inte om propaganda och överdrivet offentligt hyllande.

Jag var t.o.m där och åt när de öppnade, det var inte allt för gott Kanske har de ändrat sig under några månader?
Hursomhelst: FRAM MED TEKNOLOGIN!!

Ehum... Och Mackedonken är inte tydligt USA-influerat?

Tråden har spårat ur.
Tråden handlar inte om Max politiska ställningstagande.

Håll er till trådens ämne.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-15 13:40

Äsch den handlar ju om max och att de numera har wifi så jag tycker inte det är alltför off-topic.

Och det är klart att de skryter om att vara svenska. Det förknippas ju med hög kvalitet. Jag gör det iaf.

man behöver ju inte äta maxburgare man kan ja smita in och surfa i smyg...och
då kan vi äta MACdonaldsburgare, ja tillomed ta med dem in på max.
Nä, detta kommer inte att påverka mitt val av burgare, men det är ju en ok tjänst, synd bara att de planerar att avgifts belägga den precis som sj.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-26 22:21

Hur många basstationer för att täcka landet?

Många

Man kanske skulle kontakta sina radioamatörkompisar...

fri trådlöst internet på en hamburge-restaurang = DÅLIG IDE !!
fri trådlöst internet på allmäna platser = MYCKET BRA IDE !!

Jag kan inte se mig själv eller många som tar med sig en dyr bärbar dator till ett snabb-mats ställe .. det är just FAST food vi snackar om ..

däremot på ett SLOW-food ställe kan jag tänka mig ...

vore nice att se detta iniativ på platser som caféer eller andra restauranger där man kan gå ditt en eftermiddag .. dricka lite kaffe och surfa trådlöst helt kostnadsfrit ...

skulle inte förvåna mig om vi inom 10 år ser internet som en trådlös tjänst som är tillgängliga för alla .. specielt i inderstäder där kommunen ger grattis access till internet vart du än befinner dig .. trådlöst ..

Kanske även inom 20 år kommer se liknande telefonbås så som i filmen "The Island" där huvudkaraktärerna söker med MSN efter en adress i ett röststyrt internetbås ..

Jag tycker att man bör lägga till att dator + mat = väldigt dålig idé.

Säg att man skulle kunna täcka hela Sverige med ett gigantiskt trådlöst nätverk som vi alla betalar med skattepengar. Fri användning överallt.

Jag vet inte hur ni ser ut när ni äter, själv så passerade jag MAX i Sundsvall för en vecka sen ungefär jag var påväg från Göteborg till Piteå. Jag frågade i kassan om dom hade W-lan, och fick ett nej till svar. Tog upp datorn och visst fanns det nät som hette MAX med full signalstyrka. Satt mig ner, beställde en slimburgare, minimorötter och en mineralvatten. Åt upp den samtidigt som jag satte mig på MSN meddelade alla att jag var i Sundsvall och var hemma på 5-6 timmar, läste lite nyheter med mera. Datorn blev ej kladdig, det enda störande var ett gäng datanördar som skrek över halva resturangen "DU ÄR DET BRA MOTTAGNING ELLER" så att alla kollade på mig. Just denna gång var det lite av nyhetens behag, eftersom att dom hade DN i pappersformat osv kändes nästan lite väl pinsamt att sitta med en blänkande dator med diverse löst folk, det är inte som att man går obemärkt förbi med en blänkande dator. Nätet fungerade dock utmärkt och jag tycker ändå det är en bra grej med tanke på hur billigt det är att rigga ett W-lan.

Ursprungligen av Björn Leander:

Jag tycker att man bör lägga till att dator + mat = väldigt dålig idé.

Äter du på datorn?

Ursprungligen av Kristofer:

Äter du på datorn?

Nej, men att äta i närheten av datorn kan lätt leda till att man får fett på fingrarna och att det sedan hamnar på datorn. Fettet hamnar på tangenterna och har man dessutom en bärbar dator så hamnar det i vissa fall på skärmen när man fäller igen datorn. Dessutom kan lätt missfärgningar uppstå.

Dessutom finns alltid risken med att någon form av dryck letar sig in i datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-02 02:14
Ursprungligen av Björn Leander:

Dessutom finns alltid risken med att någon form av dryck letar sig in i datorn.

du får väl dricka upp din läsk innan du hällr ut den!!!

Så slipper du kladda ner datorn

Ursprungligen av Björn Leander:

Nej, men att äta i närheten av datorn kan lätt leda till att man får fett på fingrarna och att det sedan hamnar på datorn. Fettet hamnar på tangenterna och har man dessutom en bärbar dator så hamnar det i vissa fall på skärmen när man fäller igen datorn. Dessutom kan lätt missfärgningar uppstå.

Dessutom finns alltid risken med att någon form av dryck letar sig in i datorn.

hjälp...

Bevaka tråden