Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag var jag i Alingsås två gånger

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Steg upp 06.30. Gick igenom min att-göra-lista och packade allt som behövs för en vecka i Stockholm. Har med mig kostym och lite give-aways till festen på onsdag osv. Sätter mig i bilen 10.00 och börjar rulla norrut. Kommer till Alingsås och måste fylla på lite mer soppa i kärran och upptäcker att jag glömt VISA-kort och körkort etc. Hurra!

Nu är jag i Göteborg igen och tittar in här en snabbis. Ut till bilen igen om 30 sekunder!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-01 11:44

Hehe, är det någon ny trend hos dig Martin? Än är flygbiljetter, än är det körkort.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-01 12:25

Det är Alzheimer Light, det där är bara början, säger en som vet.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-01 14:38

Frågan är, kom han på det EFTER att han tankat och hur löste han det alternativt hur kom han hem om han nu behövde tanka? Fast han kanske försöker tanka innan nålen är på det röda?

Ursprungligen av Khedron:

Frågan är, kom han på det EFTER att han tankat och hur löste han det alternativt hur kom han hem om han nu behövde tanka? Fast han kanske försöker tanka innan nålen är på det röda?

Jag kom på det INNAN jag tankade och hade då ungefär 5-7 mil kvar i tanken. Hade dock lite kontanter i fickan så jag tankade för 200kr och vände tillbaka. Kom fram 16.00 till Uppsala istället för 13.30 som planerat.

Jag ska nog börja göra checklistor precis som piloterna gör

Ursprungligen av Björnström:

Jag kom på det INNAN jag tankade och hade då ungefär 5-7 mil kvar i tanken. Hade dock lite kontanter i fickan så jag tankade för 200kr och vände tillbaka. Kom fram 16.00 till Uppsala istället för 13.30 som planerat.

Jag ska nog börja göra checklistor precis som piloterna gör

Som tur är så skriver vi inte listorna själva....

Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll imorgon!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-01 15:29

Jag har gjort likadant, hade glömt hela plånkan med leg och rubbet. Fastän jag tankat tusen gånger på samma mack så krävde de att jag skulle köra 4 mil t o r för att hämta plånkan. Annars skule det bli polisanmälan. Jag gjorde som de ville och jag kan tillägga att aldrig tankat där sedan dess.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-01 15:55

Det har hänt mig också. Jag fick snällt åka hem och hämta plånboken och dessutom fick jag lämna mobitelefonen som pant. Jag tankar aldrig mer där heller...

Martin, nästa gång du snurrar runt där utan bensin i tanken så kan du veta att det som oftast är bensinkrig där - ta några av mackarna som ligger BORTOM första rondellen - Shell i Alingsås tar 11:19 mot t.ex i Göteborg ( lägsta Shellpris ) 12:32

Ursprungligen av Olle@mac:

Martin, nästa gång du snurrar runt där utan bensin i tanken så kan du veta att det som oftast är bensinkrig där - ta några av mackarna som ligger BORTOM första rondellen - Shell i Alingsås tar 11:19 mot t.ex i Göteborg ( lägsta Shellpris ) 12:32

Haha, jag tankade på den andra Statoil faktiskt. Nästa gång kör jag E4 för att slippa E20 som inte var något vidare.

1
Bevaka tråden