Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekaren fryser sig!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-26 21:13

Får ofta nu att muspekaren fryser sig, t.ex när man tömmer papperskorgen eller som nu när jag skulle gå in på 99mac sidan. Frysningen är ca. 2 sekunder.

Någon annan som upplever detta enormt irriterande problem?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 09:34

Idag släpptes Apple Keyboard Update som förhoppningsvis löser detta problem. Finns i din Software Update!

eller här:
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/applekeyboardupdate10.html
/S

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-05-01 19:24

Detta kan också vara en lösning:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060424221117409

Märkte ingen skillnad efter Keyboard updaten...

  • Medlem
  • 2006-05-01 21:15

Min muspekare fryser sig också. Trodde först att jag inbillade mig, att jag inte hittade pekaren på skärmen med en gång när jag skulle flytta den med fingret på plattan/track paden. Ska kolla om det blir bättre efter programuppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 21:26

Har samma problem. Trodde att det berodde på någon beta jag har installerad, men det är det alltså inte då. Fasen också! Men det löser sig nog snart!

edit: Men Macosxhints-tipset kändes väldigt troligt. Har gjort så nu, och inte märkt något på en liten stund. Återstår att se om det är permanent!

  • Medlem
  • 2006-05-09 18:05

Nej, min programuppdatering gjorde ingen skilnad, min muspekare fryser sig också. Jag har dessutom märkt att om jag använder ytterkanterna på trackpaden så rör sig inte muspekaren alls ibland. Om jag smyger in med fingret mot mitten så tar den så att säga tag igen. Hmm?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-05-09 20:37

tello har du stängt av "Ignorera oavsiktlig inmatning från styrplattan" under Tangentbord&Mus i systeminställningarna?

  • Medlem
  • 2006-05-10 14:24

Tack för tipset! När jag stängde av ignorera oavsiktlig inmatning från styrplattan, så är hela plattan aktiv igen. Tackar, tackar!

1
Bevaka tråden