Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

knäckebook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 15:39

Hejsan!

Har haft min Powerbook G4 12" i snart ett år nu och har på senare tid uppmärksammat att den gråa listen runtom själva datordelen knastrar och knäcker på ett otrevligt sätt. Det låter ungefär som att det vore fullt med små sandkorn som liksom krasas så fort man lägger handlederna mot datorn för att skriva.

Någon annan som upplever detta med sin powerbook? Eftersom att jag inte bär med mig den så överdrivet mycket och alltid lägger den i ett second skin, så tror jag inte att den ÄR full med sand.

Kan det vara nåt slags klister som håller på att släppa eller vad tusan kan det vara? Har försökt sprätta bort alla eventuella sandkorn och damm med en pensel samt dammsugit lätt runtom och i springorna, men det knastrar fortfarande.

Känns ju inte direkt som att man vill skicka in den på reparation för en sån här sak, men det vore ju intressant att veta om det har drabbat fler än mig..?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-01 15:59

Har du lekt med den i sandlådan?

Konstigt. Jag har haft min lika länge men den knastrar inte. Inte har jag den i något second skin heller.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 16:22

Man börjar ju undra vad katten har gjort när jag har sovit. Kanske surfat i kattlådan? Nä, men det är än så länge ett mysterium... jag får hoppas att nån annan haft problemet - och löst det

Senast redigerat 2006-05-01 21:28

Det låter som om du har spillt öl eller cola på datorn. Det brukar ge sådana ljud.

Jag gjorde själv upptäkten att min dator lät så, och en polare erkände senare att han hävt ut ett glas öl över datorn av misstag.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 16:36

jo, det stämmer ju faktiskt att flickvännen spillde champagne över den i början av året, men det var bara lite grann på tangenterna och strax under på vänster sida. Knastrandet på min dator förekommer främst nere till höger vid listen...

1
Bevaka tråden