Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac nere

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Avgrävd kabel orsakade telestopp
En avgrävd fiberkabel utanför Södertälje vållade problem för Telia under torsdagen.
Kabeln grävdes av vid lunchtid.

- Ungefär 2 500 Teliaabonnenter i området har drabbats. Det påverkar också teletrafiken till och från Gotland, sade Mattias Nilsson, vid Skanova, Telias nätgrossistbolag.
Den avgrävda kabeln påverkade också Internetverksamheten för en del företag.
Enligt Mattias Nilsson skulle felet vara åtgärdat under torsdagskvällen.

- saxat från expressen.se -

http://www.expressen.se/article.asp?id=127012

Till vår glädje kan jag säga att 15 minuter efter att vi kommit igång igen så hade vi 192 inloggade medlemmar!

Har ni längtat hem?

[ 25 Oktober 2002, 07:16: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

oui.

vet inte hur det gick till men ojoj vad lätt det är att bli beroende av den här sajten!

nu sk ajag bara få den där bilden

<----

att funka också

/David

  • Oregistrerad
  • 2002-10-24 22:17

Det där J#%"A bolaget Skannova...

intressant att de lyckades få ner både Aftonbladet & expressen... De senare hade ju inte kapacitet så det räckte... (Bra med ASP, not)

Dryg som jag är sammanfattade jag aftonbladets nedgång på 99reklam. Innan vi viste så mycket.
99reklam tråd.
Lustiga var ju att aftonbladet dök före 99sidorna försvann.

Jag höll på att få absinens där ett tag...

/tJ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-24 23:38

Ja det var verkligen jättejobbigt idag! Ingen 99mac... Fy tusan hakar, det var så att underläppen började darra, tåradna pressades fram som när man hackar gul lök och rösten stockade sig!

Det är skrämmande hur sårbart det svenska samhälllet egentligen är. En avgrävd kabel och man tappar 50% av dags-/kvällstidningarna (AB, Expressen, DN, SvD) - En liten tunnelbrand och man tappar ännu mer. Dessutom lite taskig spänning från Forsmark och hela Uppland trillar bort från Sverigekartan...

/tJ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-24 23:54

Om man spränger av Kaknästornet och telestationen under Skinnarviksberget (eller är det under Hornsgatan? Jag minns inte) slår man ut minst 50 procent av alla telekommuniktioner i Sverige.

Det här är dock mumma för oss som har satsat på höga datum vad gäller 100.000 poster i forumet...

97091 inlägg i nuläget (om jag har räknat rätt)

[ 25 Oktober 2002, 00:43: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Avgrävd kabel orsakade telestopp
En avgrävd fiberkabel utanför Södertälje vållade problem för Telia under torsdagen.
Kabeln grävdes av vid lunchtid.

- Ungefär 2 500 Teliaabonnenter i området har drabbats. Det påverkar också teletrafiken till och från Gotland, sade Mattias Nilsson, vid Skanova, Telias nätgrossistbolag.
Den avgrävda kabeln påverkade också Internetverksamheten för en del företag.
Enligt Mattias Nilsson skulle felet vara åtgärdat under torsdagskvällen.

- saxat från expressen.se -

Till vår glädje kan jag säga att 15 minuter efter att vi kommit igång igen så hade vi 192 inloggade medlemmar!

Har ni längtat hem?

JA!!

Märkte ingen störning ang. teletrafiken här på Gotland, telefonen ringde som vanligt

  • Oregistrerad
  • 2002-10-25 01:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Det här är dock mumma för oss som har satsat på höga datum vad gäller 100.000 poster i forumet...

Tyckte jag såg iWay i en grävskopa utanför S´tälje!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Det här är dock mumma för oss som har satsat på höga datum vad gäller 100.000 poster i forumet...

Tyckte jag såg iWay i en grävskopa utanför S´tälje!

HAHAHA!!!

Där har vi det!

  • Medlem
  • 2002-10-25 01:47

hmm igår fick inte icke-medlemmar logga in, idag kunde inte medlemmar logga in.. var det icke-medlemmarnas hämd?

  • Medlem
  • 2002-10-25 11:48

Trådlöst är framtiden. Det finns inga kablar att gräva upp.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-25 16:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Om man spränger av Kaknästornet och telestationen under Skinnarviksberget (eller är det under Hornsgatan? Jag minns inte) slår man ut minst 50 procent av alla telekommuniktioner i Sverige.

Om jag förstått det hela rätt händer nästan ingenting om kaknästornet slås ut... Då tar Nacka-masterna över och distribuerar all trafik.

Fast det kanske tar lite tid att ställa om, jag vet inte...

/arvid

Kaknästornet är väl till salu. Det innebär väl att den inte kan vara speciellt viktig längre.

/M

edit: stavfel

[ 25 Oktober 2002, 16:26: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: theJoker:
Jag höll på att få absinens där ett tag...

/tJ

Samma här!
99mac addiction varning!

1
Bevaka tråden