Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra affärsidé: Trafikförsäkringsföreningen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick ett litet trevligt kuvert från Trafikförsäkringsföreningen häromdagen. 1586kr för åtta oförsäkrade dagar på en motorcykel som normalt kostar lika mycket per år att försäkra.

Jag förstod först ingenting eftersom motorcykeln var avställd från datumet då jag köpte den - den 30:e mars. Vad som inte framgick på anmälan var att avställningen räknas från datumet då anmälan når Vägverket, inte datumet som står på anmälan.

Med andra ord köpte jag cykeln "för tidigt" eftersom försäkringen stängs av vid det datum som står på pappret (retroaktivt) men avställningen slår till på datumet som pappret når Vägverket.

Tänk om jag fick äga den föreningen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 22:25

Jag vet dom har en grymt bra affäride - som man skulle velat kopiera - men tror man skulle hamna under ockerlagen då

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-29 07:58

Jag har också dåliga erfarenheter av Trafikförsäkringsföreningen.
Jag hade en sommarbil förut som jag ställde av varje höst och ställde på varje vår. Det var mycket snack med dom då.
Ofta fick jag helt sjuka räkningar fån dom.
Vad jag vet så är dom en av de få som använder bruna kuvert numera.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-29 09:55

Öppnade ett sådant kuvert i veckan, 600 kr för några dagar utran bilförsäkring. Och visst skulle jag vilja vara en av de som är med och delar på de pengarna. Lite arbete för mycket pengar!

1
Bevaka tråden