Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

k600 som modem???

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver hjälp!

Om ngn moderator anser att detta har diskuterats så länka gärna till rätt tråd (jag har sök som f*n).

Jag har en Sony Ericsson K600i med Telia work basic och telia online och hela faderullan (installerat och omstrtat) och så har jag en PowerBook 15" med 10.4.2.

Jag vill kunna koppla upp mig via blåtand så att jag kommer åt internet med 3G.

Har tagit hem Sony Ericsson modemscripts (2005-01 förvisso, men hittade inga andra)

Får det inte att funka!

Help!

- Slice -

Ingen som vet????

Är det ingen som använder 3G för uppkoppling?

- Slice -

Nu funkar det!

Och snabbt går det åxå!

Det var dock en lång väg att vandra innan jag fick till det.
Men nu så…

- Slice -

Känns som att det är läge för dig att skriva en "How-to" om det här.
Hade varit schysst mot andra som vill ha hjälp med detta.

OK,

Det jag fick göra var att ladda hem de gamla GPRS scripten ( http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/390532/SonyEricssonGPRS2004-01a.sit ) och installera dessa i datorn.

Sedan fick jag radera alla inställningar som jag fått från Telia (mms till 4466 osv…)
ALLA fick jag radera (Online, MMS, Surfport och allt de kan heta)
När alla dessa var borta och telefonen omstartad så körde jag med CID 1 scriptet till telefonnummer online.telia.se

Då funkade det!

Sen fick jag beställa hem nya inställningar från Telia igen.
Viktigt då att online installeras först.

Jag kan inte sms'a just nu, men det är inte så viktigt och det BÖR funka om jag tar hem den inställningen också.

En sak till!

När man gjort dessa inställningar och ska testa om saker och ting funkar så är det viktigt att man ringer ett samtal på mobilen innan man försöker ansluta (det räcker med att ringa sig själv och få upptagetton) detta för att säkerställa att man har NY kontakt med station tydligen.

Så var det…

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 11:54

Exakt vilka saker har du förbockade för övrigt.
Får det inte att funka...

/István

Ursprungligen av - Slice -:

OK,

Det jag fick göra var att ladda hem de gamla GPRS scripten ( http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/390532/SonyEricssonGPRS2004-01a.sit ) och installera dessa i datorn.

Sedan fick jag radera alla inställningar som jag fått från Telia (mms till 4466 osv…)
ALLA fick jag radera (Online, MMS, Surfport och allt de kan heta)
När alla dessa var borta och telefonen omstartad så körde jag med CID 1 scriptet till telefonnummer online.telia.se

Då funkade det!

Sen fick jag beställa hem nya inställningar från Telia igen.
Viktigt då att online installeras först.

Jag kan inte sms'a just nu, men det är inte så viktigt och det BÖR funka om jag tar hem den inställningen också.

En sak till!

När man gjort dessa inställningar och ska testa om saker och ting funkar så är det viktigt att man ringer ett samtal på mobilen innan man försöker ansluta (det räcker med att ringa sig själv och få upptagetton) detta för att säkerställa att man har NY kontakt med station tydligen.

Så var det…

- Slice -

Si där ja! Härligt att du antog "utmaningen". Kudos!

Om ingen hjälper till och det MÅSTE funka, så får man lägga ner en massa tid istället.

Jag har fått så mycket hjälp här på 99mac (och försökt att hjälpa själv) så det är inte mer än rätt att skriva ner hur man fick till det till slut.

- Slice -

Sweet, sneglade just på den telefeonen men med 3. Kan det vara skillnad i telefonens programvara o varför ska det vara krångligt?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 13:23

Jag har försökt ansluta via GPRS med Vodafone i ett halvår, men de bastaderna skyller bara på Apple när det inte funkar. Får konstant "No carrier detected" vid försök att koppla upp. Helt värdelöst. Kör med OSX Panther och K700i. Jag som var så nöjd med Vodafone förut har börjat avsky dem som pesten efter att gång på gång få höra att min hårdvara är trasig. Det är skitsnack.

Ursprungligen av Glaader:

Jag har försökt ansluta via GPRS med Vodafone i ett halvår, men de bastaderna skyller bara på Apple när det inte funkar. Får konstant "No carrier detected" vid försök att koppla upp. Helt värdelöst. Kör med OSX Panther och K700i. Jag som var så nöjd med Vodafone förut har börjat avsky dem som pesten efter att gång på gång få höra att min hårdvara är trasig. Det är skitsnack.

Om det inte funkar fortfarande, prova att skriva in ett användarnamn och ett lösenord (fast man inte skall) men det funkade för mig, med SE k700, Bluetooth, MAc os x, GPRS skript från thaniwa, (jag använde abc på båda)

Code red --
Som jag förstått det hela så funkar det alldeles utmärkt även med 3

Glaader --
Det ska även funka med Vodaphone.
Kolla hur de vill att inställningarna ska vara på telefonen i sann PC-anda
Sen tar du hem scripten jag länkade till, rensar telefonen och sen ska det funka.

Trägen vinner!

Som grädde på moset så kan jag säga att Salling ROCKAR med K600'an
Starta program, välj fil att öppna, kör ! (och allt detta gör man direkt i mobilen)
Sååå häftigt.

Grymt när man som jag kör Keynote via projektor ganska ofta.
Behöver inte ens gå fram till datorn för att välja vilken presentation jag ska visa.
Bara att se till att presentationerna sparas med första sidan vald så funkar det klockrent.

- Slice -

Börjar gilla min nya telefon mer än jag trodde var möjligt!!

det ska inte spela någon roll vilken ordning inställningarna installeras på telefonen däremot vilken av scripten du använder, cid 1 anropar första inställningen i telefonen, cid 2 anropar 2a inställningen osv. däremot har jag märkt att tiger är dålig på att känna av vilken telefon som jag försöker koppla mot - dvs den telefon jag använder måste vara den senaste installerade i blåtands setupen. för min del räcker det itne med att ta bort dem från favoriter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 23:38

Har TRE abonnemang. Försökte först att bara koppla upp, men det fungerade inte med polarens K660i och min PB12". Läste sen ovan, men det verkade så krångligt, omständigt och bökigt så jag gjorde såhär istället. Öppnade Systeminställningar Nätverk för Bluetooth på PPP skrev jag in guest guest som anv namn och lösen och telefonnr *99#. Som Bluetooth modem valde jag au cdmaOne Bluetooth adapter och sen var det bara att ringa upp. Fungerar mycket bra och hyggligt snabbt måste jag säga.

Jag har använt ett Motorola 835 modem script för att logga in på Tres portal med min 608i. Det kanske funkar med andra modeller också? Hastigheten är bra, och hittills har jag inte haft några problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 12:06

En renrensning av telefonen till och den funkade!

Varför kan inte Sony Ericsson ta och läsa lite här och fatta att ge support?

1
Bevaka tråden