Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värmeproblem med G4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en kompis iBook G4 (den med 12" skärm). Den fungerar jättebra och jag är hur nöjd som helst av Mac. Det enda problemet jag haft med den är att den blir väldigt varm. Speciellt om man har den i knät eller dylikt. När jag hade använt den i ca 3 timmar så började ljudet från högtalarna spraka. Jag stängde av den och lät den svalna, så man kunde ta i den iaf och startade igen, och ljudet var klockrent igen. Är detta vanligt för iBook eller ska jag lämna in den?

Jag har exakt samma problem! Dock inträffade det för första gången idag, och jag har nu varit ägare av en iBook G4 12" i nästan ett år. Tänkte faktiskt själv fråga om någon visste vad det kunde bero på. Hoppas någon kan tala om varför detta inträffar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-29 21:03

Jag har aldrig varit med om något liknande med min ibook G4 12" som jag använt dagligen i ett år.
Kan ni se efter om det är så att processorn går fullt hela tiden? Går att göra med programmet activity monitor eller terminalprogrammet top

Nej, min processor går långt i från fullt hela tiden. Bör man lämna in den? Ljudproblemen inträffade igår igen, dock bara för några minuter. Väldigt oroväckande, faktiskt.

Kolla i energiinställningar om processorn är ställp högsta. Sätt den på automatisk.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 12:55

Det går kanske att få ut något av den här tråden som visserligen behandlar MBP men alla små bärbara har kanske liknande teknik?

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=1864582

1
Bevaka tråden