Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död MacBook Pro..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-27 21:45

I morse när jag skulle starta min MBP hände inget - den startade inte! Efter diverse felsökning och kontakt med Apple’s tekniska support, konstaterade vi datorn död. Apple ville då att jag skulle lämna in den för reparation, eftersom jag redan haft datorn inne på service två gånger under de tre veckor jag ägt den vägrade jag. Varför ska jag behöva lägga ner tid och besvär på att få en ny dator att fungera? Jag gav dem helt enkelt ett ultimatum; pengarna tillbaka alternativt en ny dator eller så kontaktar jag ARN. Efter 90 minuter av telefonsamtal med diverse avdelningar och personer är nu en ny MBP på väg från Kina. Hoppas ovanstående var olyckliga följder av ett måndagsexemplar och att kommande dator sköter sig bättre.

Lessions learned: stå på dig och nöj dig inte med att prata med enbart en person.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 21:51

Jäkligt bra jobbat!!!
Grattis, trots dina tidigare missöden.

Yes!!

Usch vad synd, aja, du får iaf en ny Den kanske är lite bättre då får man hoppas på.

  • Medlem
  • 2006-04-27 23:03

Så de skall tas.....gjorde likadant med min första iBook, och då lät jag dem inte ens reparera den heller. Min nya iBook har jag nyligen fått skärmen bytt på. Hoppas den håller några år utan strul nu

Ett utmärkt exempel på hur de ska gå till.
Precis min taktikt när jag pysslade med detta professionellt.
Yes fick en ny burk på detta sätt om jag minns rätt....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-28 13:23

Bra jobbet!
Tycker över lag att Apple verkar ganska bra i sådana situationer! Eller?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-28 15:57

Jo de verkar överlag sköta sig rätt bra, kanske beror det på att de vet om att det finns en del brister i deras kvalitetskontroll. Det är dock oroväckande att man kan få helt olika svar bara man ringer tio minuter senare och får prata med någon helt annan person...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 16:40
Ursprungligen av tobhas:

I morse när jag skulle starta min MBP hände inget - den startade inte! Efter diverse felsökning och kontakt med Apple’s tekniska support, konstaterade vi datorn död. Apple ville då att jag skulle lämna in den för reparation, eftersom jag redan haft datorn inne på service två gånger under de tre veckor jag ägt den vägrade jag. Varför ska jag behöva lägga ner tid och besvär på att få en ny dator att fungera? Jag gav dem helt enkelt ett ultimatum; pengarna tillbaka alternativt en ny dator eller så kontaktar jag ARN. Efter 90 minuter av telefonsamtal med diverse avdelningar och personer är nu en ny MBP på väg från Kina. Hoppas ovanstående var olyckliga följder av ett måndagsexemplar och att kommande dator sköter sig bättre.

Lessions learned: stå på dig och nöj dig inte med att prata med enbart en person.

Härligt! Gjorde precis samma sak, efter fyra veckor hade datorn alla fel pà listan. Jag lyckades fà igenom mitt krav pà ny dator med argumentet att jag pàtalat flera fel inom tvà veckors tid. Värt att komma ihàg tror jag.

(Sen att den nya datorn även den tjuter och har lite skruvar halft indragna... jaja. Men det är inte helt likt Apple med den här làga kvaliten pà flera burkar...)

1
Bevaka tråden