Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

superdrive matar ej ut skivn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 03:34

skivan kommer inte ut.. den kämpar å kämpar men inget händer.. några fler här som fått problem med superdriven??!?!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 06:59

Fungerar inte det gamla tricket med att hålla ner musknappen (eller knappen vid styrplattan) vid start?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 07:57

nope suprdriven måste ha käkat kryptonit

Vad är det för slags skiva som ligger i? Är det en som du brännt själv eller en du köpt. Jag har haft såna problem med cd-skivor om det är kopieringsskydd på den.

Är det en MacBook pro du har problemen med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 10:44

tja.. det är battlefield 2 skivan
fick ut den med hjälp av mitt id..

utveckla det där med kopieringskydd tack

ja, det är macbooken

Som jag förstår det så fungerar många av kopieringsskydden för musik cd-skivor så att de medvetet lägger in felaktig data på cdn. Därmed kan man spela upp dem i sin vanliga stereo, medan exempelvis bilstereon och datorn får spatt eftersom de är känsligare.

Så - när datorn försöker spela cdn läser den en del och får fel, försöker läsa igen etc. och man får aldrig ut cdn eftersom den är upptagen. Håller man inne eject-knappen länge så brukar det lösa sig, men inte alltid. Ibland har det inte löst sig med omstart heller, men jag har på något sätt alltid lyckats - fråga mig inte hur.. för det är massa trixande bara.

Det här gäller alltså musik cd, jag har aldrig haft problem med dvd-skivor och jag spelar inte så jag vet inte hur det är med kopieringsskydd på de skivorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 11:22

ah ok.. min fastnade bara... tjejen på apple ville att jag skulle in i open firmware.. ochy enligt mr google så har inte macbooken det.. vi höll på ett tag tills jag läste om idkorttricket.

Nu funkar superdriven fint iaf..

musik cd.. sån ahr jag itne köpt sen ja.. jag började köpa musik över itunes.. tack för informationen och prova på bf2 vet jag

1
Bevaka tråden