Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook batteri LED lyser konstant

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-04-26 22:15

När jag packade ner min ibook för hemfärd häromdagen så noterade jag att de en av de fyra LEDs som sitter på batteriet lyste med ett fast sken. Något som inte kändes helt rätt.

Inget händer om jag trycker på knappen för att visa laddningsstatus (inte heller om jag håller ner knappen en stund). Jag har testat att starta om och tagit ur batteriet men inget verkar hjälpa.

Har något annan upplevt något liknande. Är det fel på mitt batteri eller har jag bara satt på någon funktion jag inte visste fanns?

Är det inte bara att batteriet börjar bli tomt? Ja jag vet inte på rak arm vad det är...

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-04-27 11:35

Njae alltså en av de fyra LEDsen lyser ju konstant oavsett om batteriet är fulladdat, halvladdat eller laddas (håller dock på att testa vad som händer om jag laddar ur det fullt).

Kanske något på http://www.macintouch.com/laptopbatt.html kan funka?

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-05-03 07:59

Nix, mina förhoppningar som hade byggts upp till en nästan religös övertygelse, efter att ha läst inläggen på den där sidan, grusades snabbt när jag kunde konstatera att lampjäveln fortfrande lös.

Idag åker iBook:en in till Macforum i Göteborg där den införskaffades. Så får vi se vad problemet kan vara.

1
Bevaka tråden