Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråkig, arrogant tonårsmässig besserwisser mentalitet....

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tråkig, arrogant tonårsmässig besserwisser mentalitet....

Sprider ut sig även här... man börjar bli gammal... men!

Är det inte lite PC-mässigt?!

Jag blir jättetrött på att bemötas av en attityd som: "va fan... sök dig till ett annat forum.... om du inte begriper bättre!"

Jag har alltid tyckt att såna här forum (99mac och de flesta amerikanska) har genomsyrats av ett gemensamt intresse och en hjälpsamhet och "vad kul att jag kan hjälpa till-mentalitet" snarare än ett slags "se på mig" -show off!

Det finns "poliser" här som kollar en att man inte krosspublicerar och att man kollar igenom forumen istället för att skapa nya trådar... ok det är bra men snart är det kanske dags för någon slags "polite-polis" som knäpper alla små besserwisser-nissar på näsan och talar om för dem att nu djävlar är det bäst att du passar dig och börjar tilltala dina forumvänner på ett vänligt och vederbörligt sätt innan du bli avstängd!

ja jag var bara tvungen att skriva detta....

tack för ordet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-14 21:10

jag har svarat i den andra tråden, för din information.

/Tangen

Först trodde jag det tråden handlade om verkade vettigt men efter att ha läst det tangen skrev i den andra tråden förstår jag inte vad problemet är. MaickeMac missförstod totalt vad som stod och sen blev han sur och ännu mer så när Tangen bad om ursäkt. Totalt obegripligt att det kan blir så missförstått.

Ursprungligen av ill_chrill:

Kasta inte sten i glashus MaickeMac. E de nån som e juvenil i den andra tråden så e de du.

ok nu korskopplar vi hela disussionen och jag kryper till korset!

Tangen, min reaktion var lika reptilsnabb som dina fingrar för din tanke förlåt mig! och alla andra förlåt mig ni också....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-14 21:45
Ursprungligen av Rickard A:

Först trodde jag det tråden handlade om verkade vettigt men efter att ha läst det tangen skrev i den andra tråden förstår jag inte vad problemet är. MaickeMac missförstod totalt vad som stod och sen blev han sur och ännu mer så när Tangen bad om ursäkt. Totalt obegripligt att det kan blir så missförstått.

Håller med. Hur MM kunde surna till så till den milda grad över ett "ja ja" är ju otroligt.
Tråden är förresten här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=95057

EDIT: MM postade pudeln samtidigt. Bra. Nu glömmer vi det här.

  • Medlem
  • 2006-03-14 21:52
Ursprungligen av Danne V:

Tråden är förresten här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=95057

Tråden är nu sanerad.
Vad kan man påminna sig att göra genom det här? Att tänka efter före.

ooops och förlåt igen...

Ursprungligen av Danne V:

Håller med. Hur MM kunde surna till så till den milda grad över ett "ja ja" är ju otroligt.
Tråden är förresten här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=95057

EDIT: MM postade pudeln samtidigt. Bra. Nu glömmer vi det här.

ooops och förlåt igen...

  • Medlem
  • 2006-03-14 21:57

Nu är även den här tråden sanerad. Kanske vi kan lägga den aktuella referensen till handlingarna och i stället ta upp detta, om det nu är en trend:

Ursprungligen av MaickeMac:

Tråkig, arrogant tonårsmässig besserwisser mentalitet....

Sprider ut sig även här... man börjar bli gammal... men!

Är det inte lite PC-mässigt?!

Jag blir jättetrött på att bemötas av en attityd som: "va fan... sök dig till ett annat forum.... om du inte begriper bättre!"

Menar du besserwisserattityden eller inställningen att de flesta i pc-världen är besserwissrar?

Trist att sånt här ska behöva uppstå men det hettar till ibland på internetforum. Förhoppningsvis får alla lugna ner sig lite och livet går vidare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-03-14 23:47
Ursprungligen av MaickeMac:

Tråkig, arrogant tonårsmässig besserwisser mentalitet....

Sprider ut sig även här... man börjar bli gammal... men!

Är det inte lite PC-mässigt?!

Jag blir jättetrött på att bemötas av en attityd som: "va fan... sök dig till ett annat forum.... om du inte begriper bättre!"

Jaha, är det "PC-mässigt"? Att beskylla folk för att ha arrogant tonårsmässig besserwisser-mentalitet bara för att man gjort ett missförstånd, är det "Mac-mässigt" istället då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-15 08:30

Detta blir kanske lite långrandigt men jag och MM är överens om att det var ett misstag - alla ursäkter är godtagna,

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-03-15 08:41

Jo, MM:s och Tangens frågetecken har blivit ett utropstecken, gott så.

Men MM skriver ju att fenomenet "sprider ut sig även här". Jag ställer då frågan rakt ut: Är det en allmän upppfattning att 99mac blir mer och mer surt och ogint med taskig attityd?

Ursprungligen av Baron:

Men MM skriver ju att fenomenet "sprider ut sig även här". Jag ställer då frågan rakt ut: Är det en allmän upppfattning att 99mac blir mer och mer surt och ogint med taskig attityd?

Bara lugn, får man nog av att läsa trådar där folk slänger bokstavskombinationer på varandra etc. kan man alltid glida in på Baron/Rönnbecks filosoferande kring kortkommandon i Quark och ID.
Klart mysigaste och mest avslappnade trådarna på forumet.;)

/ kalle.

Ursprungligen av Kalle Borch:

Bara lugn, får man nog av att läsa trådar där folk slänger bokstavskombinationer på varandra etc. kan man alltid glida in på Baron/Rönnbecks filosoferande kring kortkommandon i Quark och ID.
Klart mysigaste och mest avslappnade trådarna på forumet.;)

/ kalle.

Håller med, läser alltid dem trots att jag inte ens har ett allmänt intresse av ID, än mindre behov av information kring kortkommandon och scriptande. Kan bara inte låta bli.

  • Medlem
  • 2006-04-26 20:11
Ursprungligen av Kalle Borch:

Bara lugn, får man nog av att läsa trådar där folk slänger bokstavskombinationer på varandra etc. kan man alltid glida in på Baron/Rönnbecks filosoferande kring kortkommandon i Quark och ID.
Klart mysigaste och mest avslappnade trådarna på forumet.;)

/ kalle.

host, hrm... tackar ödmjukast.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 08:52

I vissa trådar kan den attityden komma fram, men det är inte särskilt vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-15 08:55

Nope, jag gillar det som det rä ibland får man korta svar av stressade männsikor, ibland får man långa roliga svar av uttråkade, ibland får man långa utförliga svar av insatta - thats life.

/Tangen

Jag kan, som just nu för tillfället med en PC (Windows XP), säga att det till stor del kan vara kopplat till PC.
Efter några veckor började jag använda Linux p.g.a att datorn gjorde mig så h**'*'*s förbannad.
Det är inte alltid folkets fel, det är mycket som hänger på datorn man sitter vid.
I MacOSX(på Mac såklart) och Linux har jag kännt mig lugnare och snällare till mods.
Som konstnär kräver jag funktionallitet!!!

Tyvärr har jag Fönster XP framför mig just nu, dock p.g.a att jag ska sälja högen snart. Har funderingar över att återigen skaffa Mac till sommaren, men få se vad mitt ego säger. Älskar systemet, Älskar datorerna, avskyr priserna...

Men om datoranvändandet påverkar (mestadels) ungdomar till den milda grad att de beter sig lika illa i vardagen som på forum på nätet så borde någon dra ur sladden för dem.

Tycker gamlingar är lika illa om inte värre. Man får ju ofta svaret "har du ingen instruktionsbok?" och det är inte särskilt ofta från unga människor vad jag förstått.

Ursprungligen av Laseranders:

Tycker gamlingar är lika illa om inte värre. Man får ju ofta svaret "har du ingen instruktionsbok?" och det är inte särskilt ofta från unga människor vad jag förstått.

Nää, för de läser aldrig instruktionsboken själva, hehe. Och så vara vi tillbaka på apple4ever's teori...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-26 19:49
Ursprungligen av Laseranders:

Tycker gamlingar är lika illa om inte värre. Man får ju ofta svaret "har du ingen instruktionsbok?" och det är inte särskilt ofta från unga människor vad jag förstått.

Du tror inte att viftandet med piratflagg har med det att göra?

Allmänt kan man väl säga att 99macs forum inte handlar om regelrätt support utan att få tips för att själv kunna gå vidare när man står rådvill. Jag har inget exempel från 99mac men ibland stöter man på attityden från vissa postare att alla andra på sin fritid gratis ska hjälpa postaren med hans/hennes eget problem, att det mer eller mindre är ett krav..

Jag tycker mig se att de flesta frågor eller problem som presenteras här i forumet får svar jättesnabbt och på ett väldigt trevligt sätt. Det är imponerande, just med tanke på att det här är folk som ställer upp med sin kunskap utan att egentligen få något själva i utbyte rent ekonomiskt.

Tack för det goda sällskapet, alla 99:or

"Är det inte lite PC-mässigt?!"

Vad kul att du lade till just den delen i ett inlägg där du försöker peka på att andra är omogna.

Ursprungligen av Steve Jobs:

It's better to be a pirate than to join the Navy.

Det kanske är därför fler och fler unga datornördar switchar?

1
Bevaka tråden