Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hotmail i safari funkar inte längre

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

okey okey, jag vet. Varför använder du den där hotmailskiten? För att jag är lat och inte orkar byta skräpmail och maila alla att jag bytt adress

I alla fall. Microsoft har gjort något med deras passport, live.com eller vad de nu håller på med som gör att det inte går att logga in med Safari. man blir skickad i någon irriterande loop mellan en massa olika domäner och sedan tillbaka till ruta ett.
Funkar som tur är i Firefox.

Men det som är lite underligt är att det funkade för några dagar sedan. Så man skulle kunna tro att de håller på att sätta upp något lattjo med live.com, hotmail, msn etc.
Någon som vet om man ska ta itu med att maila halva världen med att man bytt adress nu innan man blir indragen i någon ny registrationsprocess bara för att kunna läsa sina mail?

Här fungerar det bra.

Jag ha samma problem...

Kan vara att något har muppat till sig med dina cookies. Gå in och rensa dina cookies och testa igen.

(Jag kan förklara hur du gör för att rensa dem, men jag antar att du redan vet det)

Testade tipset ovan men det hjälpte tyvärr inte.
Det som händer är att vid inloggningen så kan den inte riktigt bestämma sig om inloggningen ska ske via passport, live eller hotmail domänerna. Man blir alltså bollad mellan olika servrar skulle jag tro (typ: infon om kontotyp är okänd/stämmer ej, skicka vidare).

"BetaNews is reporting that Microsoft has struck a deal with 72 different colleges to use Windows Live for their email services. The problem with this is that Windows Live does not support any browsers besides IE 6, does not support POP or IMAP, and does not support email forwarding." From the article: "The Redmond company believes that catching the students early on will turn them into life-long users of Windows Live. They would likely create a Windows Live Messenger account, start a blog and organize their favorites under this e-mail account -- especially if they plan to continue using it, Microsoft says."

klippt från http://slashdot.org/articles/06/04/25/0454203.shtml

Gissar att mina/våra problem har att göra med det här.

Japp, då är det väl bara för dig att äntligen ta steget till att slänga av dig Microsoft-oket

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 12:16

Nej nej nej! Jag hade samma problem förut, sambon också!!! Vi satte den på "Spara aldrig min Epost och lösenord" eller vad f-n det nu står, och det har fungerat sen dess...!

Ursprungligen av Scumpi:

Nej nej nej! Jag hade samma problem förut, sambon också!!! Vi satte den på "Spara aldrig min Epost och lösenord" eller vad f-n det nu står, och det har fungerat sen dess...!

Nä, det där hjälpte inte heller. (det står "fråga alltid efter min ..."). Hade det varit något annat företag än microsoft så hade jag nog orkat skicka en felanmälan, men nu så känns det ju lite som att pissa på en brinnande byggnad o tro att det ska hjälpa.

Har haft det där hotmailkontot i typ 10 år nu, långt innan microsoft köpte upp det. But nothing lasts forever I guess.

Testa att rensa bort inloggningar och lösenord i Safari då.. inte för att det borde ställa till såna här problem, men det är värt ett test.

Eller byt till Firefox så fungerar det eller Camino.

tack för alla tips!
Det är inget fel på inloggningarna och lösenorden (samma som till msn och det funkar som det ska). Testade att gå in på www.hotmail.com och den betedde sig likadant som det gjorde när jag försökte logga in.
Fick upp ett felmeddelande nu.
----
Microsoft Passport Network är inte tillgängligt från den här webbplatsen av någon av följande orsaker:
Ett fel kan ha uppstått med webbplatsen.
Webbplatsen kanske inte är medlem i Passport Network.
----

Nått lurt är det allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 18:04

Det funkar inte för mig heller, vet inte om det kan ha varit något med uppdateringen till 10.4.6 som gjort det?

Den hoppar bara mellan en massa olika adresser och efter ett tag så kommer inloggningen upp igen med ett meddelande "Styrk din identitet för Hotmail genom att ange ditt lösenord på nytt."

mvh

  • Medlem
  • 2006-04-25 18:48

Hoppar runt en del när jag ska logga in, men i slutändan så fungerar det. Men de kanske uppdaterar en server i taget, vem vet...

(Att logga ut, däremot, har inte fungerat för mig på evigheter. Ger ett felmeddelande "cannot log out of this service", typ.)

Ursprungligen av SirN:

(Att logga ut, däremot, har inte fungerat för mig på evigheter. Ger ett felmeddelande "cannot log out of this service", typ.)

Inte för att jag är en fan av The Eagles, men det känns passande här

"Last thing I remember
I was running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
Relax said the nightman
We are programed to recieve
You can check out any time you like
But you can never leave"

Ha ha, ett citat från "Hotel California" hade jag inte väntat mig Möjligen Iron Maidens "Run For The Hills"

Jaja, vi verkar ju vara ett par stycken som har ungefär samma symptom, vilket då betyder att det är något som antingen Apple eller Microsoft är skyldiga till. Tur för dem att Firefox finns, annars skulle man nog vara lite elak.

Jag har också samma fel. Hoppas dom fixar det snabbt men under tiden ska jag se mig om efter en ny mailadress.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-27 17:38

Samma problem här...

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-04-29 14:02

samma här

Nya E-mailadresser får ni smidigast med att Pm mig eller någonannan med ett G-mailkonto så får ni en inbjudan av oss.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-01 04:54

Inga problem alls. iBook 1.42, 10.4.6

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 00:05

Samma problem här. Dök upp idag.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 20:41

det har inte funkat för mig på evigheter, googlade, hamnade hemma på 99 och testade att rensa cachen och ta bort alla cookies -- nu funkar det igen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-06 15:15

Min funkar.

Jag hade samma problem och gick in här för att se om det var fler som hade råkat ut för det. Jag körde på att rensa mina cookies och nu går det

Tack gud för detta forumet då jag är seriöst mac-analfabet!

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-05-06 18:38

Har ni testat med att ladda ner det förträffliga gratisprogrammet ONYX, finns på versiontracker.com.
Sätt där Debug-menyn i Safari så att Safari använder Windows MSIE 6.0 som user agent. Vore väl sjutton om det inte Hotmail funkade då.
Har lyckligtvis inget Hotmail-konto, men testa gärna, någon.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-30 09:26

Same problem here!

1
Bevaka tråden