Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pioneer DVR 104 bootar inte från Tiger DVD?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 13:36

Jag har en PM MDD 2x1ghz som ska få Tiger. Kör 10.3.9 nu och har en Tiger DVD. Så långt så gott. Problemet är att datorn inte vill boota från DVD´n. Har testat det mesta, startat om med DVD´n som startskiva, med c nere, med alt nere. DVD´n dyker inte upp som något alternativ förutom i syst inst.
Själva driven är en Pioneer DVR-104 med firmware A227. Har en känsla av att det är driven som strular, och att den kanske inte är original? Apples egna supportsidor ger inga tydliga svar på detta isssue, såå jag undrar om någon har nån idepå hur jag kan lösa detta.

hej hå

A

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 19:40

Har du kunnat starta från skivor innan.
Hur är den byglad.

B.D

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 20:33

Prova med att patcha den med grejen som finns hos www.patchburn.de.
Om den är eftermonterad, d v s inte originalmonterad från Apple så kan det ha viss betydelse.
Värt att prova i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 22:48

Tack för svar.

Minns inte helt om jag har startat från skivor förr. Har testat själva disken i en annan dator, och det är inte disken detär fel på.
Superdriven fungerar precis som den ska, men detta fel är såklart mycket irriterande.

Mittenparet är byglat, vilket enligt manualen innebär "cable select mode"
Har testat att sätta den som master,den är ensam på sin buss. 2 HD´s sitter på den andra IDE bussen (i 3.5" facket Antar att dessa inte har något med varandra att göra.)

Samma problem.

Patch burn hävdar att enheten redan är "supported".

Mystiskt.

Nån som har några andra konstruktiva förslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-26 00:44

Problemet löst!

Jag startade min iBook i firewireläge och stoppade in tigerdisken. MDD startade då från den utan att knorra.

skönt skönt.

A

1
Bevaka tråden