Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den femte pilen - bugg eller finess?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte vara ensam om att ha upplevt den "femte pilen" som inträffar i Safari 2.0.3 (417.9.2) i Mac OS X 10.4.6. Är det någon som möjligtvis har en förklaring till det här fenomenet? Är det en finess jag inte begriper eller en bugg?

  • Medlem
  • 2006-04-23 15:31

När kommer den fram?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-23 18:23

Tror det beror lite på hur man ställt in i "Utseende" i Systeminställningar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-23 20:15

Jag har då aldrig sett någon femte pil! Kollat systeminställningar och "utseende" men där finns den inte heller. Skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-24 06:15

Jag hade inte lagt märke till den tidigare, men nu ser jag att den ibland ploppar fram nere i hörnet. Det händer inget när man klickar på den och den försvinner om man resizar fönstret (även om man bara ändrar storleken pyttelitet). Det måste vara en bugg.

Det är ingen bug, testa att hålla ner [alt] och klicka på den. Ha ha ha...det trodde jag fan inte!

För oss som inte har Tiger och kan testa: Vad fyller den för funktion?

  • Medlem
  • 2006-04-24 12:36

Jag får inte fran den? Hur ska man ställa in systemet för att den ska synas?

  • Medlem
  • 2006-04-25 10:59

Skala om Safari-fönstret så det blir för litet för innehållet. Klicka på reload.
Händer dock inget om jag alt-klickar på den. Verkar vara en bug.

  • Medlem
  • 2006-04-25 11:00
Ursprungligen av eQ:

Skala om Safari-fönstret så det blir för litet för innehållet. Klicka på reload.

Det händer inget. Jag får ingen extrapil.

Ursprungligen av Baron:

Det händer inget. Jag får ingen extrapil.

Jag minskade fönstrets storlek och tryckte reload och då kom pilen fram. Ökar jag sedan fönstrets storlek försvinner pilen och jag måste åter trycka reload för att se den.

  • Medlem
  • 2006-04-25 23:10

Jag har också pilen, men det händer inget om man klickar på den!

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-04-25 23:32

Det där är en solklar bugg.

För er som av någon anledning vill ha fram den med Safari eller OmniWeb: ändra fönstrets storlek så att hela dokumentet får plats. Tryck reload, och innan dokumentet har börjat renderas, alltså när det inte finns några scrollbars, så ändra storleken till så litet att sidan som snart kommer fram inte kommer att passa.
"Voila"

Har inte haft tid att svara, men det måste vara en bugg som ni konstaterat. Pilen visas ganska ofta faktiskt, tyvärr har jag inte lyckats finna någon "kontinuitet" eller direkt mönster när fenomenet uppstår. Det är bara irriterande att se den..

Får inte fram den, kallas det bugg-bugg när man inte kan få fram buggen?

Konstiga svar i denna tråd...

  • Medlem
  • 2006-04-26 16:00

Jag lägger ner detta. Jag får inte fram den hur jag än gör...

Baron, Du måste ha framme statusbaren (vem som nu vill ha den framme? ) för att buggen ska komma fram, utan statusbaren så är resize-pilen där den extra pilen ska vara.

Luddigt förklarat, hopps du/ni förstår

  • Medlem
  • 2006-04-26 20:52
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Baron, Du måste ha framme statusbaren (vem som nu vill ha den framme? ) för att buggen ska komma fram, utan statusbaren så är resize-pilen där den extra pilen ska vara.

Luddigt förklarat, hopps du/ni förstår

Vi kan väl lägga bort titlarna...

Jag har statusbaren på, men det hjälps inte.

Jag får fram pilen men inget annat med alt-klick.

Ett drygt år senare kan vi konstatera att någon lösning fortfarande inte finns. 10.4.10 beter sig på precis samma sätt som 10.4.6. Uppföljning är ju viktigt och jag tänkte att det kunde vara intressant att dela med sig..

Men Safari 3 beta visar ingen pil vad jag kan se här...

  • Medlem
  • 2007-07-08 22:25

Nu ser jag pilen. Med 10.4.10.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-08 22:50

Men vad är det ni påstår ska hända när man alt-klickar på den? För mig händer inget.

Jag kan (lika besviket som ni) konstatera att det inte händer ett jota när man "alt-klickar" på pilen! Hoax? Troll? Att det finns en femte pil är däremot helt sant..

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-07-09 01:28

Så här ser det ut hos mig när jag alt+klickar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-09 23:32
Ursprungligen av onnyt:

Så här ser det ut hos mig när jag alt+klickar.

Inte den pilen det gäller. Det är den som kommer fram längst ned till höger när man förminskar fönstret och klickar på reload.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-08 22:55

Spelar det nån roll om man har pilarna ihop eller isär?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-07-09 23:39

Hur go va den då. Nu ar jag med;)

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-09 23:40

Haha, rolig tråd ! Aldrig tänkt på tidigare!

1
Bevaka tråden