Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder i PowerPoint

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 20:18

Jag är allergisk mot PowerPoint och kan därför inte så mycket om det.
Men - jag har fått en fil som jag tycker är alldeles för stor och seg. Jag har lovat att jag "ska titta på det".
Du uppstår frågan, hur exporterar man bilderna ur skiten så man kan optimera dem och lägga tillbaka sen? Hur man optimerar vet jag, men hur får jag ur dem ur dokumentet och går det att länka tillbaka sen?
Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-25 20:41

Nu vet jag inte vad du menar med att optimera bilder, och om det är en mer avancerad sak du är ute efter.
Annars går det att fixa i ppt om man inte är alltför kräsen. När du öppnar dokumentet och klickar på bilden du vill redigera så dyker det upp en "formateringslist" och där finns det lite olika alternativ beroende på vad du vill ändra på. Alternativt, klicka på bilden och exportera till PS.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 20:44

Hur hittar man exportfunktionen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-25 20:52

Oj, jag menar "klipp ut" när jag säger export,..f-låt!

Klicka på bilden så den blir markerad. Tryck ctrl+enter. Välj klipp ut och lägg det var du vill.
Hämta upp i PS och redigera. Gå tebax till ppt och klicka på den nu "tomma" rutan där bilden ska sitta, klicka. Välj klistra in. Klart!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 21:01

Jag gjorde som du sa, såg att en liten bildjävel var 10 MB i PS, inte undra på att det blir tungt.
Ska testa lite nu.
Tack.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-25 21:06

De nada! Buena fortuna.

1
Bevaka tråden