Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 5 årsfest 3:e Maj (viktigt!)

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den 3:e Maj firar 99mac fem år med rejäl fest i Stockholm. Totalt blir vi 65 personer och vi har bokat restaurangen http://www.ilfornodapino.se/ på Sveavägen 105 i Stockholm klockan 19.00. Cirka 21.30 går vi över till Sveavägen 140 där vi har en egen publokal som väntar!

LOKALEN

Bilder på lokalen jag talar om:
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/001.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/002.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/003.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/004.jpg
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac-sthlm/005.jpg

INBJUDAN
http://hem.mac.se/ofi/filer/Jubileumsinbjudan_99mac.pdf

KLÄDSEL
Valfri kavaj. Inget att stressa upp sig för - vi ville bara fira detta jubileum med lite stil!

MENY

Detta är alltså menyn:

ANTIPASTO – FÖRRÄTT

Bruschetta Napoletana
Vitlöksgrillad lantbrödskiva med vitlökstärnade tomater, färsk basilika, olivolja och mozzarella
ELLER
Carpaccio di Cipriani
Tunt skivad rå oxfilé, serveras med Ciprianis majonnäs.

SECONDI PIATTI-VARMRÄTTER

Scaloppina Bolognese
Vittvins bräserade kalvfilé medaljonger täckt med mozzarella och parmaskinka. Serveras med postatisgratäng
ELLER
Sogliola
Stekt sjötunga med smörstekta champinjoner. Serveras med kokt potatis

DOLCI-DESSERT

Panna Cotta ai frutti di bosco
Panna Cotta, serveras med skogsbärsås
ELLER
Tiramí Sú
Savoiardi kex doppade i starkt kaffe, mascarponeost, ägg crème och marsalavin.

SÄKRA DIN PLATS!
Priset för denna kväll är 295 kr och innehåller förrätt, varmrätt och huvudrätt. I bar-
lokalen bjuds det på första ölen/drinken samt champagne vid midnatt.

Observera att inbjudan är personlig och platsbristen gör det tyvärr inte möjligt att
ta med sällskap. Din anmälan skickas in till Christofer tillsam-
mans med ditt användarnamn senast tisdag 25 april, där du även inkluderar ditt
val av meny (se nästa sida). Meddela om du istället vill ha ett vegetariskt alternativ.
När du fått bekräftelse på att det finns en plats till dig sätter du in 295 kr på
bankgironummer 5735-8293. Betalningsmottagare är MAC SE

Vänligen ange ditt användarnamn vid betalning.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-24 15:35

Å, vad det låter kul. Å, vad jag är ledsen över att jag inte har möjlighet att åka till Stockholm för att vara med och fira. Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll. Knäpp många kort och och visa och berätta ALLT.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-24 18:32

Sorry, kan inte.
Och de ska ni nog vara glada för......

Jag kommer! Restaurangvalet är utmärkt!

Det hade varit skoj att träffa Björnström Entourage 5.0 men jag har inte möjlighet att dyka upp.

So there!

Tyvärr för långt bort för att hinna tillbaka till Göteborg, men ni får ha det så himmla gótt..

Har tyvärr tenta hela onsdagen och lär inte hinna flyga ner till Stockholm innan festen börjar, så ni får fira utan mig tyvärr..

Nästa gång kanske!

Btw, jag hoppas det kommer bilder och ett reportage från festen sedemera

Joakim

Jag skulle tro att det blir en hel del bilder och en hel del fest

Massor med trevliga & roliga människor har anmält sig - trist att ni inte kunde komma denna gång. Vi firar väl sex år om sisådär 373 dagar så...

Kavajtvång. Tsss.... tror inte det va.

Nä, 99mac får ha snobbfest utan mig.

Jag tyckte det vore kul att fira femårsdagen på ett lite annorlunda sätt än vi normalt arrangerat macpubar - med god middag och lite roliga kringarrangemang. Många brukar ju köra kavaj på liknande tillställningar och det kändes naturligt att lägga med det i inbjudan.

Om folk väljer att inte komma på grund av "snobbfest" har det gått lite snett. Är det fler än Melin som tycker att en enkel kavaj innebär snobberi kan vi ju bara ta bort det? (jag köpte min kavaj på H&M för 295kr)

Kavaj är inte snobbigt enl min syn på snobberi i a f.
(Mac/Apple är ju å andra sidan ett ganska snobbiga varumärken...)

Jag kör kavaj fr Dressman.

Har fö en affärsidé - trycka badge-knappar med "Jag bor på Lidingö och handlar på Dressman"

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Har fö en affärsidé - trycka badge-knappar med "Jag bor på Lidingö och handlar på Dressman"

Christofer har fixat namn-badges med våra användarnamn...ligger på din tallrik och väntar!

Underlättar en hel del i en community som 99mac

Ursprungligen av Björnström:

Christofer har fixat namn-badges med våra användarnamn...

Synd att man inte var mer orginell vid valet av användarnamn...
hälsar, Stefan "Stefan Johansson" Johansson

Jag tycker det är larv att ens ha krav på hur gäster, som för övrigt betalar för att komma, ska klä sig. Hade 99mac bjuckat på partyt hade ni kunnat kräva vad ni vill.

Jag bär nog med kavaj på arbetstid.

Efter lite noggrannare undersökningar är det formella kravet justerat till "valfri kavaj" men kom hellre utan kavaj än att missa denna fest. Detta är en fest bland vänner!

Så, anmält mig...
Personligen kommer jag utan kavaj, det har jag bara på bröllop och begravningar!
Ah, inlägg nr 400!

Ha så kul, Björnström och alla andra! Malmö-sjovall stannar i Skåne.

För övrigt: den som bjuder in (inte nödvändigtvis betalar allt) bestämmer faktiskt klädkravet. Att hålla på och löjla sig om sånt är bara fånigt. Ta på kavaj eller stanna hemma och sura!

Kom igen, dresscoden måste ju vara svart tröja med polokrage, jeans och sneakers, det fattar ni väl?

Ursprungligen av Adrian B:

Kom igen, dresscoden måste ju vara svart tröja med polokrage, jeans och sneakers, det fattar ni väl?

Ha-ha, ja du Adrian, nog får man säga att man önskar att Björnström frågat dig innan han skickade ut inbjudan!
Klockren idé!

Ursprungligen av Adrian B:

Kom igen, dresscoden måste ju vara svart tröja med polokrage, jeans och sneakers, det fattar ni väl?

Varför inte. Kanske borde fixa ett gäng svarta tröjor med polokrage, samtliga med 99mac/Apple-logo och vårt användarnamn.

Riskerar att bli några minuter sen. Vill inte utmana trafikpolisen i Östergötland i onödan. Åker direkt efter jobbet. Skall bli kul som attan.

T-son

Nu har vi typ 50 av 65 stolar bokade av 99mac Plus/Pro och moderatorer. Går ut med en officiell inbjudan för att täcka dom sista stolarna. Vilken kväll det kommer bli!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-25 17:35

Kan tyvärr inte. Hade varit kul. Jobb,jobb,jobb :(/:)

Kan inte heller (av förståeliga skäl hoppas jag... )

Ursprungligen av Marcus Holmer:

Kan inte heller (av förståeliga skäl hoppas jag... )

SK 3634 0 MUC 03/05/06 03:05PM ARN 03/05/06 05:15PM
SK 3655 0 ARN 04/05/06 07:50AM MUC 04/05/06 10:00AM

Äh, gå lite tidigare från jobbet så hinner du med en helkväll i Stockholm och är tillbaka på kontoret före lunch dagen därpå

Ursprungligen av Björnström:

SK 3634 0 MUC 03/05/06 03:05PM ARN 03/05/06 05:15PM
SK 3655 0 ARN 04/05/06 07:50AM MUC 04/05/06 10:00AM

Äh, gå lite tidigare från jobbet så hinner du med en helkväll i Stockholm och är tillbaka på kontoret före lunch dagen därpå

Kl 07:50?!!
Då kan jag ju ta taxin från krogen direkt till Arlanda. Hoppas att man inte måste blåsa i säkerhetskontrollen...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-26 09:56
Ursprungligen av Marcus Holmer:

Kl 07:50?!!
Då kan jag ju ta taxin från krogen direkt till Arlanda. Hoppas att man inte måste blåsa i säkerhetskontrollen...

Måste man vara nykter för att åka flygplan?

Ursprungligen av Konrad:

Måste man vara nykter för att åka flygplan?

Nä det kan jag intyga att man inte behöver. Däremot är det bra om man hittar ut ur planet när man landat.

Det var Christofer som skickade ut inbjudan.
(och jag har hjälpt honom med texten )

Kan tyvärr inte komma – har fett prov.

Bevaka tråden