Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

salrip

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nåväl, dags att skriva sitt första inlägg. Har lurkat här från och till i ett par år, oftast för att söka information i forumet. Har haft mac i ett 3-4 år nu, mkt på grund av medlemmen Tei här
Har haft en blåvit G3 som inte används längre pga masor med mystiska fel och numera har jag en G4 quicksilver med lika många fel som är nedpackad för tillfället så idag används powerbookG4 med icke-fungerande skärm som dator Är på G att skaffa en iMac G5 nu och det ska väl fan till om den också ska fungera så konstigt som de andra (ska sägas att G4:orna har använts iJobb och därmed slitits en del...)!

Hej och välkommen!

En mac brukar hålla längre än sådär - var har dom använts någonstans? Invid smältan i ett stålverk!? Min G4 (1:a gen) från 1999 rullar och går... Men allvarligt talat - kolla runt på forumet om du inte kan få hjölp att sparka igång dom, om inte annat för att kunna säljas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-31 13:44
Ursprungligen av salrip:

mkt på grund av medlemmen Tei här

Moahahahaha!

Jo du har haft en jäkla otur med dina macar, det ena hårdvarufelet efter det andra. Jag tycker ändå att du ska våga köpa en iMac.

Hej på dig, välkommen som medlem.
Dina hardvaru problem låter lika vanligt som när jag får defekta skärmar från NetOnNet.

Ursprungligen av salrip:

nåväl, dags att skriva sitt första inlägg. Har lurkat här från och till i ett par år, oftast för att söka information i forumet. Har haft mac i ett 3-4 år nu, mkt på grund av medlemmen Tei här
Har haft en blåvit G3 som inte används längre pga masor med mystiska fel och numera har jag en G4 quicksilver med lika många fel som är nedpackad för tillfället så idag används powerbookG4 med icke-fungerande skärm som dator Är på G att skaffa en iMac G5 nu och det ska väl fan till om den också ska fungera så konstigt som de andra (ska sägas att G4:orna har använts iJobb och därmed slitits en del...)!

Hej SalRip!

Man kan inte skicka någon form av meddelande till dig... Har du fått svar på din annons?
Se till så man kan skicka PM åtminsone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-24 09:16

Salripp meddelar att han har problem med att skriva nya inlägg samt att ta emot/skicka PM.

Ni kan nå honom på "niclas punkt markback snabelapa gmail punkt com"

Ursprungligen av tei:

Salripp meddelar att han har problem med att skriva nya inlägg samt att ta emot/skicka PM.

Ni kan nå honom på "niclas punkt markback snabelapa gmail punkt com"

Nu måste jag bara fråga. Hur kommer det sig att så många på detta forum skriver e-mailadresser som ovan? Har ni inga snabel-a'n på era tangentbord eller vad?:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-24 23:39

Det finns all anledning til det. Det finns webb-robotar som dammsuger olika sajter på e-postadresser. Det är ett sätt att undvika att få spam.

Ursprungligen av Konrad:

Det finns all anledning til det. Det finns webb-robotar som dammsuger olika sajter på e-postadresser. Det är ett sätt att undvika att få spam.

Ok, då fattar jag...kanske. Jag har yahoo som har ett superbra spamfilter så jag har inte så stora problem med den saken. Fast om man skriver in e-postadressen inom "code"-klamrar, så här:

[email protected]

, så undviker man iaf att e-postadressen förvandlas till en länk, det blir bara text. Allra enklast vore förstås om de som önskade få mail och meddelanden från andra via andra vägar än PM och forumet, kunde lägga in en e-postadress i den publika profilen.

För även om det är en väg att undvika spam så ser det ja ehm fånigt ut med den däringa pseudo-koden.

1
Bevaka tråden