Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kollaborativ web-baserad todo-lista?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-04-24 21:29

Jag är involverad i ett projekt där vi skulle behöva lite projekthantering. Har kollat på några "stora" webbaserade lösningar, men våra behov är ganska små. Vi behöver först och främst en kalender och todolistor som alla kan redigera.

Som kalender så hittade jag Google calendar som är jättebra, alla kan redigera och man kan prenumerera till iCal och många fiffiga saker. Väldigt enkelt och AJAX-aktigt interface som fungerar väldigt smidigt. Det som saknas är en todo-lista.

Känner ni till någon bra/vettig/helst gratis todo-liste-tjänst som man kan använda som komplement med Google calendar. Kraven är att man ska kunna logga in flera olika personer och redigera listorna samt att listorna ska kunna ha flera olika nivåer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-24 22:20

Remember the milk är enkel och bra. AJAX hela vägen.
http://www.rememberthemilk.com/

Man kan samarbeta kring uppgifterna på olika sätt, jag är inte säker på detaljerna.

  • Medlem
  • 2006-04-24 22:43

Jag gillar 37signals lösningar Tada Listför enbart listor, samt Backpack och Basecamp för listor och lite till. Basecamp har egentligen allt som behövs för projektstyrning i en grupp och jag har använt det i ett flertal projekt med inblandade kollegor, leverantörer och kunder. Alla tjänster finns som gratis och uppåt. De olika tjänsterna ser rätt lika ut, så man måste nästan regga sig och prova vart och ett, men det är det värt.

Dela en iCal kalender.

Jag kan bara hålla med Syrsa. Om det bara gäller ett projekt så är det definitvt värt att kolla in Basecamp. Är det bara en list funktion ni behöver så är ta-da list helt okay, fast jag vet inte om den klarar av flera olika nivåer, eftersom jag själv aldrig har använt ta-da list på det sättet.

1
Bevaka tråden