Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook Pro släppt idag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I fall någon missat detta så... en medlem i familjen Mac har sett dagens ljus idag
kolla in www.apple.se
och har det redan skrivits om den här på forumet ber jag om ursäkt redan nu

Liite sen, men det är en god nyhet!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 19:42

5x snabbare!
Snabbare än vad?

Ursprungligen av frafilm:

5x snabbare!
Snabbare än vad?

Ja, inte är den snabbare än min Jaguar XJ iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-24 20:00
Ursprungligen av frafilm:

5x snabbare!
Snabbare än vad?

5x snabbare än gamla 17" powerbook? allt annat är ju irellevant. Känns dock överdrivet om så är fallet, skall bli intressant att se benchmarks.

Ursprungligen av Fred!:

5x snabbare än gamla 17" powerbook? allt annat är ju irellevant. Känns dock överdrivet om så är fallet, skall bli intressant att se benchmarks.

MacBook 15" är ju med 2,16Ghz prollen enligt Apple även den 5x snabbare än modellen den ersatte (PB 15" 1,67Ghz). Givetvis är den inte 5x snabbare i allt (förmodligen inte nåt förutom de kliniska benchmarkingprogram som Apple använder sig av) men tror man att man får en dator som t ex kodar video 5x snabbare är man lite väl lättlurad.

Vill du ha benchmarks är det bara att kolla dem för 15". 17" kommer ha samma eftersom det är precis samma grejer i (skärm och vissa portar undantagna).

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 21:00

lite tråkig presentation av den.
Inga fyverkerier precis.

Ursprungligen av T3kila:

lite tråkig presentation av den.
Inga fyverkerier precis.

Jag föredrar att de presenterar produkter på detta sätt. Världen snurrar trots allt inte runt Apple och man kan inte ha ett event för varenda liten j-a lansering. Journalisterna verkade långt innan minin med Intel rätt mätta på alla uppblåsta events.

Bättre och spara sig till nåt nytt och riktigt häftigt. Inget i datorväg just nu kommer ju som nån överraskning. Dagens modell var ju väntad, en iBook-ersättare kommer ju inte komma som nån skräll heller.

1
Bevaka tråden