Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intrång?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En dag som jag skulle ta en titt i mitt Iphotobibliotek så fanns inte det längre. Jag har också fått bilder sparade på mitt skrivbord som jag inte har lagt där. Jag har vid dessa tillfälle nog haft windowsdelning på för jag skickar filer till min tjejs data. Kan man med mac göra så att bara hennes data kan se mappar och om jag kan välja en mapp som jag vill dela ut. Jag har försökt men den delar ut allt och det känns ju inte så bra. Jag har ett airport express med wap2. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med mitt problem.

Om det är någon som har knäckt ditt trådlösa nätverk med wpa2 så är frågan om det hjälper att stänga av någon form utav utdelning eller begränsa den. För att knäcka wpa2 är svårt!

..och jag blir bara nyfiken: vad är det för bilder som har lagts på skrivbordet?

Det är inte någon annan som har lånat datorn för att kolla mailen som mufflat till det bara?
Inga fyllefester på sistone?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-04-25 16:43

Du är säker på att du är inloggad på rätt användare?

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-04-27 11:45
Ursprungligen av MacPossa:

Jag har ett airport express med wap2. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med mitt problem.

WPA2 är totalsäkert om man har ett bra lösenord. Så byt till ett riktigt ruskigt lösenord på max 63 tecken - som du kan ha sparat på din dator, ingen kommer ju åt det så länge nätverket är säkrat och dörren är låst ...
Bra lösenord kan man hämta här: https://www.grc.com/passwords
Eller i Password assistant i Tiger som de gömt under Konton i Systeminställningar (Klicka på "Ändra lösenord" och nyckeln till höger om "Nytt lösenord".)

  • Medlem
  • 2006-04-27 12:37

Har du någon branvägg mot internet. Det kanske inte räcker med att det trådlösa nätet är säkrat om detta är kopllat till ett annant nät med dörrarna på vid gavel.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2006-04-27 13:19
Ursprungligen av Jipod:

Har du någon branvägg mot internet. Det kanske inte räcker med att det trådlösa nätet är säkrat om detta är kopllat till ett annant nät med dörrarna på vid gavel.

Om man har fasta IP-adresser är det öppet mot omvärlden - men anvånder man NAT i airporten ("Dela en enstaka IP-adress") så att de privata ip-adresserna inte går att nå utifrån är man faktiskt skyddad. Windowsdelningen eller andra öppna portar går inte att nå utifrån.

Eftersom MacPossa inte hört av sig något mer så får vi väl anta att han löste problemet själv.. eller så har han inte nätåtkomst längre..

1
Bevaka tråden