Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleExpo2002: Pre-Expo bilder!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-09-10 00:56

Sticker nog ner senare i veckan ändå - men jag gruvar mig lite för den franska upplevelsen.
Inte så lite, förresten... Det är inte alltför lätt att komma dit och tro att man är välkommen. Förhoppningsvis får jag ta tillbaka det där och be om ursäkt efteråt.

Själva mässområdet verkar rörigt och jobbigt på kartorna. Är det så, pojkar? Ni som redan är där och kanske kan jämföra med de amerikanska MW´s...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 01:19
Citat:

quote: Ni har nått MacNN med denna nyhet! Grattis!
http://www.macnn.com/news.php?id=16338

Jag postade länken på Macworld Forums. Någon på MacNN kanske såg den där?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
En fråga bara.... varför e luckan där fram mörk? På alla andra bilder jag seet är den ljus... E det bara nåt skydd eller ska de se ut så?

Ktulu,

luckorna framtill är ju chromade numera, så det är bara en reflektion av en mörkare del av utställningshallen.

Var det inte sagt att XRaid skulle komma i Paris?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-10 08:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Fina bilder! Stör mig på att fransmännen vägrar att lära sig engelska någon gång. Nåja.

Hugin: Du har ett nytt personligt meddelande angående din avatar. Checka!

Ja, det börjar fan bli dags för EU att visa de där j*vla grodätarna var skåpet ska stå. På samma gång kan vi tvinga britterna att köra på rätt sida vägen och införa det metriska systemet!

Mats: Nej, jag har inget nytt personligt meddelande.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Var det inte sagt att XRaid skulle komma i Paris?

Årsskiftet har jag för mig ...

Macworld har lagt ut en länk till bilder tagna av Shawn King före mässan också. Men de nämner inte ett ord om de bilder 99mac tog i Paris. Lite märkligt kan det ju tyckas. Dock är det ju alltid kul att se fler bilder. Här hittar ni dem.

Martins bilder är överlägsna....och MacWorld tiger.....

Ser dom inte att vi skrattar åt deras småaktighet?

Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 10:20
Citat:

quote: Fina bilder! Stör mig på att fransmännen vägrar att lära sig engelska någon gång. Nåja.

Ursäkta, jag kan bara inte låta bli. Varför skulle de använda engelska? Expot är ju i Frankrike? Jag gillar mångfald. Jag gillar att tyskar, fransmän, italienare och spanjorer håller på sina egna språk och sina egna kulturer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-10 10:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Svart plast skulle kunna innebära ny hårdvara...eller plastas allt in med svart?

/M

Det är nog snarare så att det är för att dölja innehållet under transporten. Det kan bli lite för mycket frestelse för folk som ser en pall full med nya Macar. Den observante noterar plasten som ligger nedanför pallen med PowerMacar. Den har alltså också varit svept med svart plast. Trist, men sant.

Edit: Jag lyckades missa att Martin redan hade skrivit samma sak.

[ 10 September 2002, 10:35: Meddelandet ändrat av: hugin ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Jag blev lite lurad av en bild, skitiga glasögon, men vad är det som är längst till vänster på DSC02261.jpg
Inte racket utan på disken.

Ser ut som en Xserve-kartong tycker jag...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Fina bilder! Stör mig på att fransmännen vägrar att lära sig engelska någon gång. Nåja.

Varfördå? De är ju i Frankrike och då kan man ju förvänta sig att de talar franska.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carolus Rex:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Fina bilder! Stör mig på att fransmännen vägrar att lära sig engelska någon gång. Nåja.

Varfördå? De är ju i Frankrike och då kan man ju förvänta sig att de talar franska.

Jag tar tillbaks mitt uttalande. Jag syftade främst på deras lagar som förbjuder företag att använda engelska ord i annonser och dylikt om det finns franska motsvarigheter. Detta är dock en helt annan diskussion, och bör tas i ´Livsstil´ om någon vill ta upp det.

Bevaka tråden