Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande om ny firmware (1.0.1) återkommer vid omstart.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag uppdaterade min MacBook Pro med firmware 1.0.1 här om dagen. Nu när jag stänger av datorn och sedan sätter på den igen, så ploppar det upp ett meddelande om att jag har uppdaterat firmware till 1.0.1. Ok, en gång har jag inget emot att få detta meddelande, men varje gång efter omstart?

Någon som vet hur jag får bort detta tro?

/ M

Ursprungligen av mac-tias:

Hej!

Jag uppdaterade min MacBook Pro med firmware 1.0.1 här om dagen. Nu när jag stänger av datorn och sedan sätter på den igen, så ploppar det upp ett meddelande om att jag har uppdaterat firmware till 1.0.1. Ok, en gång har jag inget emot att få detta meddelande, men varje gång efter omstart?

Någon som vet hur jag får bort detta tro?

/ M

Jepp, kör uppdateringen en gång till, den har misslyckats.

Ursprungligen av akerstrom:

Jepp, kör uppdateringen en gång till, den har misslyckats.

Alltså... första gången jag körde installeringen så misslyckades den. Och då kom det ett helt annat meddelande. Typ "om du ser denna ruta igen, så har uppdateringen misslyckats". Därför så startade jag om igen (och höll inne powerknappen lite längre den här gången) och då började firmware-uppdateringen att installeras (det syns, det är en speciell progress bar som laddar).

Jag tittade dock under Systeminställningar på mitt konto alldeles nyss, och dröm om min förvåning om inte uppdateraren ligger där! Det verkar helt enkelt som att den missat att ta bort sig själv som startobjekt efter att ha genomfört uppdateringen.

Tittade även efter under BOOT ROM-version (under "Om den här datorn") och den säger: MBP11.0055.B03

Detta skall tydligen vara 1.0.1 (som i så fall är korrekt installerad). Problem solved

  • Oregistrerad
  • 2006-04-26 09:02

Jag hade samma problem, men tog helt enkelt bort startobjektet.

1
Bevaka tråden