Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla Xbox till nätverk via Airport Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-23 02:51

Hej

Jag har precis fått min nya 20" Intel iMac. Måste säga att det är den vackraste maskinen som någonsin skapats. Superfin. Jag passade också på att köpa en AE som jag vill använda som en brygga för att kunna koppla in min xbox med kabel till nätverket. iMacen och min iBook kör trådlöst via en Netgear router som är i ett rum längre bort. Den i sin tur är ansluten till kabelmodemet och sedan vidare till Internet.
Skulle nu vilja föra över filer via iMac/Ftp till xboxen. Jag har provat olika inställningar för AE'n /(WDS) men är vilse. Kan nån som har fått det att fungera förklara seg för steg vilka inställningar jag behöver göra.
Tack

Jag ska äta frukost nu, men det här kanske kan vara till hjälp:

http://www.xbox-scene.com/articles/macosx.php

Jag har ett fungerande nätverk, dock utan apples nätverksprodukter. Har en iMac g5 med en d-link usb-dongle i - drivs av "fel" drivrutiner. I xboxet sitter en linksys wga54g kopplad till nätverksporten. Nätverket får kontakt med mitt comtrend-modem via en netgear wgr 614 v5.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 11:51

Tips: Du ska INTE använda WDS, det är till fäör att utöka ett trådlöst nät. Du ska använd din AE som brygga! Min AE är sönder så jag kan tyvärr inte säga precis hur det ska se ut, men den ska alltså köra i bridged mode.

1
Bevaka tråden