Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra väskor till Macbook?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver tips på bra väskor (ej fodral alltså) till Macbook Pro. Vad ska man välja som passar bredden på datorn utan att den kläms?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-21 16:08

Crumpler Cheesy Disco är en bra väska, men inre fodralet är väl tight för en Macbook Pro 15". Funderar på att skaffa mig en ny sleeve/fodral.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-21 20:17
Ursprungligen av tobhas:

Crumpler Cheesy Disco är en bra väska, men inre fodralet är väl tight för en Macbook Pro 15". Funderar på att skaffa mig en ny sleeve/fodral.

Jag kör Crumpler Cheesy Disco och den är helt perfekt för Macbook Pro, inte alls tight!

(Det som är bra med Cheesy Disco är att man kan ta ur datorfodralet...)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-21 17:07

Crumpler har en massa olika väskor. jag har själv en och den är jag mycket nöjd med.

http://www.crumpler.se/2.0/site.html

Jag använder Samsonite Pro-DLX Laptop Messenger Bag, i svagt brun färg. Bryter kanon mot MacBook:ens silvriga finish.

En utförlig recension finns här. Jag kan inget annat än att hålla med; väskan är värd sin vikt i guld

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-21 18:41

Personligen gillar jag STM Alley. Liten och smidig, och billig. Jag tycker om att datorn ligger lodrätt i den.

Jag köpte precis en Tucano "Special Cobra bag for Apple". Stilren, praktisk och prisvärd men framför allt väldigt macig. Passar utmärkt till MBP.

http://www.tucano.it/ENG/wcProductCard.asp?WCI=product_card&CardCode=GEN_ITA&ProductCode=BOL-AP-G

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 00:17
Ursprungligen av Sir Arthur:

Jag köpte precis en Tucano "Special Cobra bag for Apple". Stilren, praktisk och prisvärd men framför allt väldigt macig. Passar utmärkt till MBP.

http://www.tucano.it/ENG/wcProductCard.asp?WCI=product_card&CardCode=GEN_ITA&ProductCode=BOL-AP-G

Du har inga (bra när)bilder på den? Det vore väldigt trevligt att se fack osv.
Var köpte du den, och för hur mycket?

-Magnus

Ursprungligen av DeZoe:

Du har inga (bra när)bilder på den? Det vore väldigt trevligt att se fack osv.
Var köpte du den, och för hur mycket?

-Magnus

Jag köpte den på Macotekets butik (Birger Jarlsgatan, Stockholm) för ca 650:-

Hoppas jag inte gör för mycket reklam nu..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 22:14
Ursprungligen av Sir Arthur:

Jag köpte den på Macotekets butik (Birger Jarlsgatan, Stockholm) för ca 650:-

Hoppas jag inte gör för mycket reklam nu..

Tack så mycket
-Magnus

  • Oregistrerad
  • 2006-04-22 17:46
Ursprungligen av Johan Asplund:

Behöver tips på bra väskor (ej fodral alltså) till Macbook Pro. Vad ska man välja som passar bredden på datorn utan att den kläms?

Någon som har testat Knomos Wellington?

1
Bevaka tråden