Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie släpper Data Bank, hårddisk designad av Porsche

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Designad och framtagen i samverkan med Porsche är den minst sagt fräck i sitt utseende. LaCies nya kompakta hårddisk, kallad LaCie Data Bank.

Lagringsutrymmet på 20GB är kanske i det minsta laget, men med en form av en pytteliten guldtackas hoppas LaCie att den ska uppskattas av våra vänner på resande fot. Med måtten 111mm x 63mm x 13mm och en vikt på 140 gram ryms den nämligen lätt i bröstfickan.

- Ingen annan hårddisk på marknaden är lika mobil som LaCie Data Bank, säger Olivier Mirloup, senior produktchef på LaCie och fortsätter. - Oavsett om du reser med flyg, bil eller tåg, kan du enkelt ta med din LaCie Data Bank och ansluta den till vilken dator som helst. Med Mac OS X behöver du inte ens installera några drivrutiner innan du sätter igång.

Ansluter den gör du enkelt med Firewire eller USB 2.0 (Mac OS X har begränsat stöd för USB 2.0). En separat strömadapter är inte nödvändig då strömmen skickas genom Firewire-kabeln. Ett praktiskt och snyggt sammetsfodral medföljer också för att skydda din värdefulla hårddisk från diverse repor och andra otrevligheter.

Enligt LaCie är den positionerad mot företag vars medarbetare ofta reser och arbetar mycket med presentationer. Data Bank väntas finnas för leverans inom kort till följande listpriser (exkl. moms):

5 GB LaCie Data Bank: 2,150 SEK
10 GB LaCie Data Bank: 2,800 SEK
20 GB LaCie Data Bank: 3,375 SEK

För att använda Data Bank krävs en dator utrustad med Firewire/iLink®?/USB 2.0/USB 1.1 och antingen Mac OS 8.6, 9.x, 10.x eller Jaguar. För Windows-användare krävs Windows 98 SE, 2000, Millennium eller XP.

När 99mac frågade LaCie hur de ser på Firewire 800 och när vi kan räkna med produkter som utnyttjar Apples nya snabbare buss, löd svaret, - LaCies hårddiskar i alla storlekar kommer i Firewire 800-utförande ungefär samtidigt som Apple lanserar Firewire 800 på allvar i hela deras sortiment. Våra CD-brännare är däremot inte aktuella inom den närmaste framtiden.

När Apple introducerar Firewire 800 i hela sortimentet kunde eller ville inte LaCie kommentera, men kvalificerad gissning är inom ett par månader. Då förväntas Power Mac G4-serien och resterande datorer bli uppdaterade.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-01-08 17:44

iPod minus MP3-spelare ??

Fräck liten sak!

Jag utgår ifrån att det är 1,8 tumsdiskar i den, samma storlek som diskarna i iPod. Det betyder att den antagligen är mindre än man tror.

?Min Cutie är inte mycket större och den är på 60 GB. 3 ggr så mycket för pengarna. Plus att Cutin får vila i skinn.

Kabinetten kan köpas lösa utan disk. Tar 5 minuter att montera.

Sötis...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-08 23:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
?Min Cutie är inte mycket större och den är på 60 GB. 3 ggr så mycket för pengarna. Plus att Cutin får vila i skinn.

Kabinetten kan köpas lösa utan disk. Tar 5 minuter att montera.

Sötis...

Åh en sån vill jag ha! Vad kostar den? Kan man köpa den i Svedala?

/arvid

Jag har köpt den på Techno IT i Umeå. Jag köpte ett 3-pack kabinetter (ca. 2.200.-/pack) och lösa HDn.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-13 18:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Jag har köpt den på Techno IT i Umeå. Jag köpte ett 3-pack kabinetter (ca. 2.200.-/pack) och lösa HDn.

Hittade firewire-versionen hos inWarehouse för 1240 kr + moms
dabus säljer kombo versionen för 1595:- +moms, firewire för 1195:- +moms och USB 2 versionen för 995:- +moms.

/arvid

SATAN! Vilka snygga lådor! Nu blir jag ännu mera sugen på nya PB12:an med den externa........

Metall e snyggt!

1
Bevaka tråden