Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla TV till MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att tvingats överge min PB12" för åtta månader sedan sneglar jag nu hårt på en MBP. Dock, när jag läser på Dustins spec. så står det TV-utgång: Nej. Nähe ok, men hur gör jag då? Krävs det massa converters eller?

Det hade ju tom min lilla PB12". Eller har jag missat något? Det verkar ju rätt otroligt att Apple inte skulle ha det på den senaste modellen.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-04-10 11:36

Vad har du för TV?

Har du en modern platt-tv med DVI eller VGA-ingång kopplar du in den antingen direkt via DVI, eller via VGA med den medföljande VGA-adaptern.

Har du en äldre TV med s-video eller composite-ingång köper du Apples DVI to Video Converter och kopplar in TV:n via denna.

Även med en PB12" behövde du en likadan adapter fast då med Mini-DI.

Du har förstås rätt. Jag har en TV av äldre snitt och hade ju en sådan där Mini-DI. Då tolkar jag det som om allt kommer att funka prima även från MBP.

Tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-11 21:31

DVI->Video konvertern funkar riktigt kalas

Det var skönt att höra. Då var det orosmomentet borta.

Finns det tredjeparts DVI > Video-konverter som man kan köpa från t.ex. Kjell & Co eller Clas Ohlsson som fungerar med Macbook pro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-21 11:30

Jag var runt på Kjell, Clas och Teknikmagasinet innan jag gick till Apple affären och de hade ingen.

1
Bevaka tråden