Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac endast för medlemmar idag

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är kostnadsfritt att bli medlem på 99mac.com och det går fort att registrera sig. Oftast är forumen öppna för alla - men ibland stänger vi dörrarna och släpper bara in medlemmar.

Idag har vi en "member only" dag och efter sju timmar har vi blivit 60 stycken fler. Genom en cookie så stannar man inloggad även i fortsättningen och då är det lättare att komma igång med sina första inlägg.

Nu hoppas jag att alla nya medlemmar skriver ett inlägg och berättar om vad dom förväntar sig av 99mac - och så får vi alla önska dom välkomna till vår gemenskap!

Välkomna!

69 nya medlemmar under denna onsdag - lite bättre än vårt snitt med 5 nya medlemmar per dag.

Nu är 99mac öppet för alla igen!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-13 11:48

Antagligen 69 trogna gästläsare, men det var ju trevligt att det hade önskad verkan.

... eller vi som glömt våra gamla inloggnings namn och varit gäster ett tag igen ...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taxi122:
... eller vi som glömt våra gamla inloggnings namn och varit gäster ett tag igen ...

Du kan fråga efter ditt lösenord och loginnamn. Det görs på inloggningssidan. Du måste dock veta vilken e-postadress du skrev in vid registreringen.

Ett tips till er som har glömt bort användarnamn/lösenord och inte loggar in.

/c

Har ni problem att logga in? Maila till [email protected] så får ni hjälp på direkten.

[ 17 Januari 2003, 10:13: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

Sedan några dagar tillbaka finns ett nytt medlemscenter som svarar på [email protected] - du får ett automatiskt svar omedelbart och vi svarar normalt inom 24 timmar - oftast mycket snabbare än så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-17 10:50

Inga problem med inloggningen.
Safari funkar mycket bra här till skillnad från svenska MW.

Citat:

quote: Inga problem med inloggningen.
Safari funkar mycket bra här till skillnad från svenska MW.

Cookiebaserade inloggningar fungerar bara på .com adresser i Safari. Därför fungerar inte macworld.se inloggning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 12:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Force9:
Cookiebaserade inloggningar fungerar bara på .com adresser i Safari. Därför fungerar inte macworld.se inloggning

Va? Det kan inte vara sant!

Jag har problem att logga in med Safari på ett projekt jag testkör på min egen dator. Trodde problemet var att Safari kodade kakor på nåt sätt som gjorde att inloggningen inte funkade.

Är det här en bugg eller är det nån sorts konstig tanke bakom? Är det samma sak med Konqueror? Finns det nån lösning?

Uppdatering:
Testade att skapa lägga in mindator.com som ett datornamn i Netinfo och surfa via den adressen. Funkade inte. Är du säker på att du har rätt?

[ 17 Januari 2003, 12:33: Meddelandet ändrat av: HL ]

Vi använder oss av cookies på vår web och det fungerade inte med Safari.
Vi åtgärdade dock felet ganska snabbt (morgonen efter Safari släpptes).

Vad jag ville säga var bara att cookie inloggningsproblemet går att fixa.

Lösningen:
Cookie filens domän namn måste vara samma som sidan man skall logga in på.
Vi kallade tidigare våran cookie fil för endast "macoteket.se" och fick alltså ändra den till "www.macoteket.se"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 17:54

Mannen! Your´e the man!

Det var inte mitt domännamn som spökade, utan path-strängen. Jag hade inte angivit någon path, och det var det som Safari hängde upp sig på.

PHP:

Citat:

code:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">Använd:
setcookie ($name, $val, $expire, $path [, $domain]);

och inte bara
setcookie ($name, $val, $expire);</pre>

1
Bevaka tråden