Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook med intel Processorer?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-15 21:42

Ingen som vet eller har hört något om det kommer en iBook med intel processor Dual Core?

Finns väldigt mycke om de på forumet redan.

Den kommer och det ser ut att bli inom någon månad. Troligen kommer man kunna välja mellan Core Duo och Core Solo men vi vet inte säkert än.

Välkommen till forumet olpe82!

ThinkSecret är en ryktessida som har lite information om vad Apple håller på med och enligt dom så kan vi förvänta oss en MacBook (iBook) innan maj är över. Dom brukar oftast ha rätt.

http://www.thinksecret.com/news/0604macbook.html

Tror min försäkrade ibook råkar ut för en tragisk olycka då..... bummer.

  • Medlem
  • 2006-04-20 10:46
Ursprungligen av Code Red:

Tror min försäkrade ibook råkar ut för en tragisk olycka då..... bummer.

Karma...

Men vad kommer dessa tänkas kosta? Vad tror ni man får för 15000kr?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 10:51

som ibooksen idag.

Jag tror på 1000kr över iBook:en i dag och nytt utseende.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-05 17:39

Plus att de antagligen inte kommer heta Macbook, utan iBook fortfarande (tänk Macbook Pro, Mac Pro vs. iMac, iBook)

käckt, på tisdag alltså, då är bara frågan om man törs köpa revA efter allt pro gnäll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-05 22:21

Hoppas de kommer på tis. Det behöver verkligen uppdateras. De sakerna jag undrar över är grafikkortet, solo el duo och då också priset. Duo och riktigt grafikkort kommer nog tyvärr betyda dyrare MacBooks. Känner att det är viktigt att Apple har en billig bärbar dator så en snikvariant med GMA950 (eller kanske efterföljaren som snart kommer) och solo kanske vore nått längst ned i botten.

Vad tror ni?

Core Solo är absolut inte en slö processor. Det man tappar med Core Solo mot processorer är självklart hastighetmen viktigast av allt möjligheten att avbelasta en tungt arbetande kärna.

Jag tror inte att de kommer på tisdag - tyvärr.

Varför, jo för att jag tror ibooken är en sådan sak som med det nya utseendet kommer presenteras större, typ på nån keynote - om de gör något åt designen om inte så kanske på tisdag.

  • Medlem
  • 2006-05-05 23:33

Här är en bra spekulationstråd. Det kanske räcker med den.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=96218
Mod

1
Bevaka tråden