Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple och Burton skapar kläder

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple samarbetar med snowboard-tillverkaren Burton för att ta fram en ny jacka anpassad för iPod. Är detta början på en serie funktionella kläder ifrån Apple?

Det unika med den nya jackan är att det finns en speciell ficka formad för en iPod som är skyddad för att man inte ska slå sönder sin dyrbara leksak när man leker i skidbacken. Dessutom finns en inbyggd fjärrkontroll i jackan så att man kan styra sin iPod med tunna knappar på vänsterärmen.

Tanken är att man ska kunna byta låt osv med handskarna på i backen.

Priset är $499 i USA vilket troligen innebär runt 6.000,- i Sverige om vi gissar rätt.

Jackan går att prova i alla Applebutiker i USA samt hos utvalda Burtonhandlare från och med slutet på Januari. Vi får se om några exemplar hittar till Sverige också.

Läs mer på Apples hemsida:
http://www.apple.com/ipod/burton/

Läs mer på Burtons hemsida:
http://www.burton.com/gear/pr_amp_jacket.asp

Värt att notera är ju att man måste köpa till en iPod.. så tolkar jag det iaf, det står ju ingenting om vilken iPod som annars skulle ingå etc..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Värt att notera är ju att man måste köpa till en iPod.. så tolkar jag det iaf, det står ju ingenting om vilken iPod som annars skulle ingå etc..

Jo, en iPod OCH en fet GoreTex-jack för $499 vore ett kap.

Var ju en del som trodde att det ingick en iPod .. därav den lätt förklarande men återhållsamma texten ovan

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-08 10:46

Längst ner på Apple - iPod - Burton AMP står det:

Citat:

quote: iPod not included

Men enligt Ipod specarna så rekommenderas inte användning i temperaturer under 0 grader. Men det kanske är en bra och varm jacka.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 10:49

Ipoden sitter ju vid hjärtat typ, så det är nog varmt och skönt där för den

På insidan av en jacka är det sällan nollgradigt.

Känns som det skulle vara ganska svårt att trycka rätt om man använder "klo-vantar" som många snowboardåkare gör.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 11:46

Jag ser den snarare som en intressant designstudie än något man köper. Men så åker jag inte snowboard heller. Och ingen iPod har jag heller...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: patrick fridh:
Jag ser den snarare som en intressant designstudie än något man köper. Men så åker jag inte snowboard heller. Och ingen iPod har jag heller...

Den är nog varm och skön när man tar en promenad på Djurgården utan snowboard också.

Jag åker inte heller snowboard och har inte så mycket hip-hop på min iPod, men jag har både burton och triple five soul kläder ibland.

Hur pinsam är man då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 14:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
På insidan av en jacka är det sällan nollgradigt.

Dock så kan det kanske bli det på en Gore-Tex jacka då den oftast är ofodrad ock kräver fleece eller något annat material på jackan/tröjan under för att vara varmt och inte bara vind och vattenskyddat.

Vill dock ha (och en iPod) och jag åker oftast snowboard en dag om året iaf (om man sprider ut åkandet lite).

Du har rätt i att den kan bli lite kall utan nån fleece eller liknande under.
Den skulle varit som North Face jackor där man har en fleece inuti som man enkelt kan ta ur och använda som separat jacka.

Jag vill ha en! Jag har en iPod och åker snowboard. "Developed for me", som någon vis herre sa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 15:10

Enligt Burton i Sverige kommer jackan att finnas i landet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: katarina:
Jag åker inte heller snowboard och har inte så mycket hip-hop på min iPod, men jag har både burton och triple five soul kläder ibland.
Hur pinsam är man då?

Inte pinsam alls
Kvittar väl om man åker snowboard eller inte, eller har mp3-spelaren laddad med GangStarr. Schysta kläder har väl alla rätt att bära

1
Bevaka tråden