Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro-tangentbordet fungerar inte under Windows-installation.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Försöker installera Windows Xp på min Macbook Pro.
Jag har har uppdaterat firmware, och partitionerat klart med Boot Camp Assistant, men när jag installerar Windows XP så svarar inte tangentbordet i läget där man ska välja den partition man vill ha XP på.

Jag har provat med 2 olika Windows XP-skivor. En svensk och en engelsk.
En sak som är skum dock är att varje gång man startar upp datorn så kommer det upp en ruta där det står att datorn har uppdaterats med Macbook Pro Firmwareuppdaterare 1.01.

Någon som har tips på vad som kan vara fel, eller hört något om detta?

Jag kan bara bekräfta att jag har hört från andra att det interna tangentbordet inte funkar fullt ut utan att man rekomenderar att man använder ett externt. Om detta varit känt från Apple från början så tycker man ju att det borde stå klart o tydligt i installationsinstruktionerna vilket jag inte tror det gör.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 20:35

Finns det instruktioner för hur man installerar XP på Macen? Hur man fixar partitionen under Boot Camp kan jag förstå att det finns instruktioner för, men hur man får in peze-junket tror jag inte Apple lägger sig i.
Det är väl Microsofts support som ska svara på såna frågor?

  • Medlem
  • 2006-04-19 20:49

Kollega som gjorde det rapporterade inte om slikt trassel. Däremot är det visst knivigt att anväda datorn utan högerklick...

Ursprungligen av southtown:

Hej!
Försöker installera Windows Xp på min Macbook Pro.
Jag har har uppdaterat firmware, och partitionerat klart med Boot Camp Assistant, men när jag installerar Windows XP så svarar inte tangentbordet i läget där man ska välja den partition man vill ha XP på.

Jag har provat med 2 olika Windows XP-skivor. En svensk och en engelsk.
En sak som är skum dock är att varje gång man startar upp datorn så kommer det upp en ruta där det står att datorn har uppdaterats med Macbook Pro Firmwareuppdaterare 1.01.

Någon som har tips på vad som kan vara fel, eller hört något om detta?

Notera också att du INTE ska välja svensk tangentbordslayout under XP-installationen. Då skiter det sig när du ska installera Apples drivrutinspaket. Se http://www.tbef.se/blog/2006/04/08/xp-on-the-macbook-pro/

--Tage

Ursprungligen av tageborg:

Notera också att du INTE ska välja svensk tangentbordslayout under XP-installationen. Då skiter det sig när du ska installera Apples drivrutinspaket. Se http://www.tbef.se/blog/2006/04/08/xp-on-the-macbook-pro/

--Tage

Så långt i installationen kommer jag aldrig ändå med det interna tangentbordet.
Jag måste få tag på ett externt USB-tangentbord och testa om det funkar.

Ursprungligen av southtown:

Så långt i installationen kommer jag aldrig ändå med det interna tangentbordet.
Jag måste få tag på ett externt USB-tangentbord och testa om det funkar.

Ok. Då rekommenderar jag att du läser Apples forum om BootCamp. Jag tror det var en del andra som hade detta problem och fann lösning där.

--Tage

Det verkar som om man måste koppla ur sin Mighty Mouse. Ska testa det senare. Skumt problem, men hoppas det hjälper.

1
Bevaka tråden