Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2% mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 21:18

Trött blir man på sånahär...

Från: Robert Larsson <[email protected]>
Skickat: den 18 april 2006 18:10:50
Till: "'jazo zoja'" <[email protected]>
Ämne: RE: ## Lägenhetsbyte.se " - Mail skickat via hemsidan

| | | Inkorgen

Hehe, jo men det är mindre än 2% som använder mac vilket gör att det tyvärr
kommer ganska lågt på prioriteringslistan.

Men jag ska se vad vi kan göra.

Med vänlig hälsning,
Robert Larsson

Sveriges största bostadsbytare!

Vad var frågan?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 21:55

De går inte att använda deras mail tjänst... för att kontakta lägenhetsannonsörer...:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-18 22:49

Inte konstigt om det bara är 2% macanvändare som använder deras tjänst om den inte fungerar... Smart kille.

Du kanske ska maila Macpro så att de kan lägga till lagenhetsbyte.se i deras skamvrå, se http://www.macpro.se/?page_id=3582

Förresten är Safari den trejde mest populära webbläsaren efter IE och Firefox, se http://www.appleinsider.com/article.php?id=1677

hmm, låt mig tänka, vilket är bäst... att nå ut till 100% eller bara 98%?...
98%, jo det måste ju vara bäst!

Rent korkat av folk som tänker så. Tyvärr finns det alldeles för många av dem. :/
Men det gäller för oss Mac-användare att fortsätta ge dem kritik, tills dem till slut fattar. Trist att man ska behöva göra det bara.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 23:39
Ursprungligen av tobiwan:

hmm, låt mig tänka, vilket är bäst... att nå ut till 100% eller bara 98%?...
98%, jo det måste ju vara bäst!

Rent korkat av folk som tänker så. Tyvärr finns det alldeles för många av dem. :/
Men det gäller för oss Mac-användare att fortsätta ge dem kritik, tills dem till slut fattar. Trist att man ska behöva göra det bara.

Jag tror att positiva exempel funkar ännu bättre än kritik. Finns det ingen motsats till "skamvrån"? Nån "prispallen" där man listar mac-vänliga tjänster inom olika kategorier.

2-3% av datorsurfarna som generellt tillhör de mer IT-mogna och dessutom köpstarka borde vara en attraktiv målgrupp.

Ursprungligen av tobiwan:

hmm, låt mig tänka, vilket är bäst... att nå ut till 100% eller bara 98%?...
98%, jo det måste ju vara bäst!

Rent korkat av folk som tänker så. Tyvärr finns det alldeles för många av dem. :/
Men det gäller för oss Mac-användare att fortsätta ge dem kritik, tills dem till slut fattar. Trist att man ska behöva göra det bara.

Jag tror att det beror på att många tror att man måste göra olika versioner till olika webbläsare och datorer och att man då för att spara pengar bara utvecklar (till och med medvetet begränsar sig) för en enda webbläsare.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-19 07:22
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag tror att det beror på att många tror att man måste göra olika versioner till olika webbläsare och datorer och att man då för att spara pengar bara utvecklar (till och med medvetet begränsar sig) för en enda webbläsare.

Naturligtvis är det så, Det tveklöst viktigaste ordet att betona är "tror".

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 23:08

kortkommando för skärmbild någon
ps. tror inte 2% stämmer..

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 23:45

Nu liggerom där (Macpro) : http://www.lagenhetsbyte.se/ me skammen

Det är rätt ointressant vilket operativsystem som används när man surfar mer intresant är vilken webbläsare som används.
Firefox som finns för OS X och Win har mer än 10% av "marknaden" men det är klart de kan man också hoppa över.

Ännu en webbutvecklare i Sverige som är kvar i 90 talet. Sorligt det är pga av dessa som Sverige hamnat på efterkälken i webbutveckling.

Det spelar ju ingen roll om det är 0,1%, det är ju inte det handlar om. Det går aldrig att veta vilken slags enhet eller webbläsare användaren har. Det är just därför som man tagit fram en standard. Då BEHÖVER man inte veta, för alla som stödjer standard kan ju läsa sidan. Man lämnar alltså över anvaret till användaren och de som utvecklar webbläsare istället. Kan det bli mer kostnadseffektivt?!

Mitt i prick Johan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-19 11:23

För övrigt handlar det inte om plattformen, dvs Mac eller Windows eller Solaris, utan om webbläsaren i fråga. Så egentligen skulle han/hon skrivit typ "som använder Safari" eller "som använder Firefox på Mac".

Förresten heter det inte "mindre än 2%" utan "färre än 2%", vilket vi som har Mac vet, trots att vi inte är högprioriterade.

1
Bevaka tråden