Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela wmv på macbook

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

försökte installera flip4mac på min macbook nyss men det gick inte. den ville inte installera eftersom jag körde på intel.
Hur gör jag för att kunna se .wmv?

  • Medlem
  • 2006-04-13 11:29

Tar hem Windows Media Player.

då testar jag det.

Dra hem denna: WMV-9

Jag förstår inte..

Nu har jag testat allt, alla program som säger sig kunna köra WMV på Macbook men det funkar "sådär". Bla så kommer det hela tiden upp en ruta som säger att materialet är "WMV3" och därför inte kan köras...

Jag blir tokig!

Ha det bra!

Ursprungligen av Jerry Boman:

Nu har jag testat allt, alla program som säger sig kunna köra WMV på Macbook men det funkar "sådär". Bla så kommer det hela tiden upp en ruta som säger att materialet är "WMV3" och därför inte kan köras...

Jag blir tokig!

Ha det bra!

Kanske fått fel & fått en iBook

humm

Ursprungligen av motif:

Kanske fått fel & fått en iBook

nja det är jag rätt säker på att det inte är

men visst är detta krig mellan MS och Apple bara löjligt, jag menar det går ju ut över konsumenterna...hallå det är 2006 och min nya dator kan inte spela upp ett av de vanligaste formaten!

men det är roligt att det är vår!

Har du dragit hem "Windows Media Player"? Den klagar inte på WMV3, VLC däremot gör det.

Ursprungligen av _rickard:

Har du dragit hem "Windows Media Player"? Den klagar inte på WMV3, VLC däremot gör det.

Jo jag har ju gjort det...och den klagr på WMV3. Får ni andra det att funka?

Jaja inte hela värden men lite konstigt är det....

Det är den här jag använder och den funkar med alla WMV-filer på min MBP. http://www.apple.com/downloads/macosx/video/windowsmediaplayerformacosx.html

Ursprungligen av _rickard:

Det är den här jag använder och den funkar med alla WMV-filer på min MBP. http://www.apple.com/downloads/macosx/video/windowsmediaplayerformacosx.html

Den har jag också. Men för mig vägrar den spela i webbläsarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-22 08:17

Använder ni Firefox Intel eller Safari Intel versionen? För mig fungerar inte plugg in och därmed kan jag inte se filmer på sidor som vill dra nytta av annonsörer. Dvs inte vill att du kollar direkt i Windows Media Player 9 under Rosetta. Någon som har en lösning på detta eller måste jag dra hem en icke Intel webläsare, köra den under Rosetta med Widows Media Player plugin som jag måste installera på nytt. Den där flip grejen fungerar inte på en Intel Mac under Rosetta som sagt..

Jävligt larvigt att det är 2006 och det inte fungerar. Apple skulle vinna allt på om de föregick med öppenhet, det kommer bli så till slut ändå

beredd att hålla med där, det är år 2006 som sagt

1
Bevaka tråden