Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear WGE111 med "defekt" firmware

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 01:16

Detta är så typiskt!!! "- Så där ja, nu fungerar nätverket perfekt. Jag kanske ska titta efter uppdateringar när jag ändå håller på. Ja men se där ja, en firmwareuppdatering, den är säkert viktig... klart att jag ska lägga in den..." :eek:

Jag uppdaterade firmwaren på min Netgear WGE111 varvid den gick tillbaka till fabriksinställningarna. När jag försöker koppla upp mig mot den via webgränssnittet så hänger den sig precis efter att jag loggat in. Finns det något sätt att återställa firmware, eller själv lägga in firmware på nytt, utan att gå via webgränssnittet?

Uppskattar all hjälp jag kan få. Börjar se ut som en clown pga allt hår som jag sliter ut på det här eländet

  • Oregistrerad
  • 2006-04-18 11:54

Har hittat en "workaround" som jag tänkte dela med mig av iafall någon hamnar i samma sits som jag gjort med firmware 1014 till WGE111. (Tidigare versionen av firmware fungerade bra!)

Jag kom på den enkla lösningen att låta webbrowsern vara öppen efter att WGE111 hängt sig vid inloggningen. Kör en reset på WGE111 och kör därefter en refresh på webbrowsern. Nu är jag inloggad utan att behöva skriva in inloggningsuppgifterna igen och riskera att WGE111 ska hänga sig :rolleyes:

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-18 13:19

skumt, jag upplever inte alls något sådant problem med min WGE111, kanske är olika beroende på OS/Webbläsare.

1
Bevaka tråden