Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver hänger sig när jag stänger sidoluckan..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 19:38

Min gamla trotjänare började må dåligt i helgen och ville inte vakna i förrgår morse. Startade om och den hängde sig efter 5 minuter. Sen började den hänga sig vid uppstart redan, till slut startade den direkt i Open Firmware.. Har installerat om OS X. Har plockat ur all extra hårdvara och satt i den igen och startat om efter varje tillägg och den verkar fungera fint igen.. Men, endast om sido luckan är öppen. Så nu står den med luckan på golvet. Jag testade att stänga den och då hängde den sig efter 2 minuter..

Har kollat så att alla fläktar snurrar..

Jag har 4 st hd anslutna via ett Acard pci IDE kort, ett USB 2.0 kort och ATI Radeon 8500. Dessutom har jag bytt alla fläktar och dom har alla reglage. Min första tanke var att den blev för varm nu när det blev vår, men den funkar inte bättre med fläktarna på högsta.

Går det i OS X att kolla vad som orsakade senaste system krasch?

Annars så är jag tacksam för alla förslag...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 19:55

Verkar som det blir kortslutning när du stänger luckan.
Kolla så den inte ligger imot eller trycker på något.

B.D

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-16 20:07

Prova att snurra lite på det interna lilla batteriet.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 20:52

Eller kolla så att inget av minnena lossnar lite när du stänger luckan, eller något annat som släpper...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 21:39

Inget som ligger löst eller som släpper när jag stänger, och alla fläktar verkar fortfarande gå.
Har testat att snurra på batteriet, men inte stängt luckan ännu.

Jag testade precis och stänga luckan två gånger och datorn hängde sig exakt 11 sekunder efter att jag stängt båda gångerna..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-17 10:24
Ursprungligen av bOOzo:

Inget som ligger löst eller som släpper när jag stänger, och alla fläktar verkar fortfarande gå.
Har testat att snurra på batteriet, men inte stängt luckan ännu.

Jag testade precis och stänga luckan två gånger och datorn hängde sig exakt 11 sekunder efter att jag stängt båda gångerna..

Det är värmeproblem du har.
När logikkortet står vertikal, blir någon del lite för varmt....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-18 10:10
Ursprungligen av REP:

Det är värmeproblem du har.
När logikkortet står vertikal, blir någon del lite för varmt....

Det kan väl inte bli för varmt på 11 sekunder på tomgång?
Jag gissar på glapp någostans i kablaget mellan luckan och resten.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 22:21

Det kan inte vara en IDE kabel som har kommit i kläm och inte funkar när du stänger. Jag måste iallfal lyfta upp mina kablar lite för att dom inte ska skadas när jag stänger.

Men annars så låter det ju onekligen som något värmeproblem, det kan kanske vara nätaggregatet? Blåser den fläkten på som den ska?

//Adam

Har du provat att stänga locket med datorn liggande på höger och vänster sida? Om det varierar med detta så är det något glapp. Är det något som kommer i kläm så borde det vara lika tid.

1
Bevaka tråden