Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAT32-diskar, ikoner och namn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-15 21:48

Hej!
Har just formaterat om min iPod för att få den att lira som extern hårddisk på windowsmaskiner, och skulle nu behöva hjälp med två saker:

- Ikon. Jag vill gärna ha en egen ikon på den istället för den vanliga iPodikonen. Det funkar inte att visa info och klistra in en ikon som vanligt, dock - hilfe?

- Namn. Måste alla FAT32-diskar ha VERSALER som volymnamn? Det känns opraktiskt, men det kanske är så - om inte, finns det en lösning?

Om det inte vore för det där inkompatibla OSet windows så skulle jag köra HFS på min iPod, men nu blir det FAT32 för mig också. Tydligen har inte FAT32 stöd för versaler/gemener i volymnamn (kvarleva från stenåldern), till och med windows "glömmer" vilka bokstäver som ska vara gemener i de interna hårddiskarnas namn.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 21:58

Det verkar som att ikonfrågan löste sig, det verkar åtminstone fungera. Däremot namnet är som du säger, i versaler. Suck.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 18:02

Haha, kunde ju varit bra att kolla om iPoden ens fungerade - den vill inte funka som iPod. Förmodligen för att den inte har någon firmware på sig, men det kan jag la inte installera från OS X heller va? iPod update vill ju nollställa den till macintoshformatering.

Känner mig inte så smart nu. Hjälp?

Installera firmwaren på en windowsburk.

1
Bevaka tråden