Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper nätverksuppdatering för OS X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har rapporterats och talats om nätverksproblem i OS X 10.1.5, där drabbade inte kan ansluta till varken Internet eller lokala nätverket efter att datorn befunnit sig i viloläge.

Troligtvis ligger detta problem bakom Apples uppdatering, nyss släppt via Programuppdateraren. Filen väger in på 716KB och ett generellt pålitligare nätverk utlovas. Apple gjorde samtidigt en mindre uppdatering till AirPort tillgänglig, AirPort v2.0.4. Observera att du först måste ladda hem nätverksuppdateringen för att komma åt den senare.

Kan ju meddela att problemet med nätverk även fanns under 10.1.4. Iaf för mig och mitt Chello.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-24 14:46

Uppdaterade MacOS 10.1.5 med ovan nämnda uppdateringar.

Nu kommer jag inte ut på Internet hemma.
Går jag in på AirPort Adm Utility så ser jag att jag får IP adresser med mera från Telia.

Men sedan är det stopp.
Starta MacICX tar lååååång tid. Ikonen står och hoppar i dockan, i MacICX fönstret står det inte "connecting..." längre, det är tomt.

Startar jag Explorer och skriver in "login1.telia.com" så händer det inget.

Jag har även provat att koppla bort AirPort helt och hållet och provat genom min gamla iMac med OS 9.2.2 direkt in i ADSL modemet, samma där. Den har fungerat med ADSL felfritt tills nu.
Det intressanta är att jag inte har ändrat något i den datorn sedan jag fick hem min nya iMacG4 med AirPort, så den ska jag komma ut på nätet med, men icke.

I MacIC fönstret på OS 9 står det "Ansluter..." och efter en liten stund står det "FEL! Anslutningen misslyckades" har ringt och frågat Telia, det är inga problem i mina trakter.

Vad har hänt?
Varför tar det så lång tid för MacICX att starta i OS X helt plötsligt?
Hur ska inställningarna i AirPort Adm. Utility vara?
Har det med nya SNMP funktionen att göra?

Har ni svar så kan ni posta dessa på min DISKUSSION , tack!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-26 18:07

Nu har det löst sig.
Det var AirPort 2.0.4 som var boven.
För bövelen, ladda INTE hem AirPort 2.0.4 om ni vill fortsätta att surfa trålöst.

Jag har uppdaterat till Airport 2.0.4 och Airport Basstationen till 3.8.4 och har inga som helst problem. Tycker till och med att fått bättre mottagning på TiBooken.

Inga som helst problem för mig, varken hemma eller på jobbet eller ute hos de kunder som har Airport.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-27 09:59

Tankade hem nätverksuppdateringen och drabbades då av inget-nätverk-efter-sömn-problemet. Men enligt en knowledge base-artikel hos apple skall man slänga /Library/Preferences/com.apple.PowerManagement.plist för att fixa det problemet. Och det fungerade hos mig i alla fall.

Jag gick tillbaka till ett rent 10.1.5, nu fungerar det. Håller mig borta från allt som heter nätverksuppdatering och AirPort för stunden...

Kim, problemet för många är/var att de inte ens har den filen på hårddisken. Så var fallet även hos mig.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-27 12:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Jag har uppdaterat till Airport 2.0.4 och Airport Basstationen till 3.8.4 och har inga som helst problem. Tycker till och med att fått bättre mottagning på TiBooken.

Inga som helst problem för mig, varken hemma eller på jobbet eller ute hos de kunder som har Airport.

Kan det vara att jag har AirPort 4.0.4?
Har för mig att det stod det i AirPort Adm
men jag är inte helt säker.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-27 16:41

Mysko ! ! !
Nyss var det ett inlggäg där någon skrev att det kan ha varit Telia som kan ha haft fel hos sig.

Nu när jag svarar är inlägget borta.

Men i allafall så hade jag kollat med Telia, de hade inga som helst störningar i mitt område.

1
Bevaka tråden