Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brightness-kontroll?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis kopplat in en 20" cinema display med ADC kontakt till min G5 2*1.8 GHz, men jag kan inte ändra ljusstyrkan på skärmen.
Det reglage i systeminställningar-bildskärmar som jag har sett på en annan dator finns inte i min.
Finns det något sätt att få fram den? F14 och F15 fungerar inte heller.

Mats B

Sitter det inte knappar på skärmen?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Sitter det inte knappar på skärmen?

Inte på en 20" gamla modellen i plast.

Mats B

Ursprungligen av Mats Bengtsson:

Inte på en 20" gamla modellen i plast.

Mats B

Aha okaj. Vad tråkigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 11:00
Ursprungligen av Mats Bengtsson:

Inte på en 20" gamla modellen i plast.

Mats B

Inga kontroller, men dock en "snabbknapp" för att få upp Inställningarna för skärmen. Fungerar inte denna är det nog problem med ADC-kontakten i bildskärmskortet.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Inga kontroller, men dock en "snabbknapp" för att få upp Inställningarna för skärmen. Fungerar inte denna är det nog problem med ADC-kontakten i bildskärmskortet.

Det är delvis detta som är problemet, när jag trycker på knappen, startar inställningsprogrammet, men brightnesskontrollen finns inte där, den fanns på en annan dator med samma system

Mats B

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-16 16:13

Du saknar drivrutiner för just denna skärmen.
Leta hos Apple hemsida eller kolla hos versiontracker efter tredje part drivrutin

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 16:48
Ursprungligen av REP:

Du saknar drivrutiner för just denna skärmen.
Leta hos Apple hemsida eller kolla hos versiontracker efter tredje part drivrutin

Då är det nog första gången i historien Apple inte levererar drivrutiner till sin egen hårdvara i OS:et.
Nä! Låter som om en inställningsfil (.plist) har får spatt.

1
Bevaka tråden