Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

:) Apple Ideér (ny sajt)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej ...

Jag håller på att starta en ny hemsida som skall vara helt non-profit ..

Appleidees eller något i den stillen är namnet tänk på sidan...

Sajten skall innehålla ett öppet forum där människor skall kunna lägga upp sina egna tankar om hur Apples produkter kan förbättras eller nya produkter som människor önskar ...

Bakgrunden är att Apple tar inte emot ideér om man skickar det till dom och om man gör det så blir det automatiskt deras idée ... läs mer på - > http://www.apple.com/legal/policies/ideas.html

Jag tror säkert att många liksom jag inte har något emot att inte få något betallt för att Apple skall utvecka en idée som man har .. så länge den blir verklighet ..

För hur ofta har man inte tänkt .. "jag skulle betalla nästan hur mycket som helst om det ändå fanns ......" (om ni förstår vad jag menar)

en sak kan tex vara möjligheten att se lyrics i sin iPod så att man kan sjunga med till sina favorit låtar ... (inte min idée men en bra idée)

om det är någon/några fler som är intresserade att vara med och utveckla en hemsida till detta kan ni väll höra av er ...

//Andy

Det blir väl inte deras idé bara för att man skickar den dit? Eller?

Så som jag har förstått det så vill de inte ha idéer skickade till sig på grund utav att de senare kan bli stämda om de gör något som ens liknar det.

Jag är rädd att det här kan ge motsatt effekt, Apple kan inte släppa sina produkter på grund utav rättsliga skäl. Även om de har kommit på och utvecklat något helt själva så kan de fortfarande bli stämda om någon annan kommer på det före.

PS. iPoden kan visa sångtexter. DS.

PS. PS. Förmodar att du sett det här DS. DS.

Ursprungligen av irrelogical:

Det blir väl inte deras idé bara för att man skickar den dit? Eller?

Så som jag har förstått det så vill de inte ha idéer skickade till sig på grund utav att de senare kan bli stämda om de gör något som ens liknar det.

Jag är rädd att det här kan ge motsatt effekt, Apple kan inte släppa sina produkter på grund utav rättsliga skäl. Även om de har kommit på och utvecklat något helt själva så kan de fortfarande bli stämda om någon annan kommer på det före.

PS. iPoden kan visa sångtexter. DS.

PS. PS. Förmodar att du sett det här DS. DS.

Ja, jag har läst det och ja jag vet ... var bara en Idée

om jag tolkade rätt så .. :rolleyes:

TERMS OF IDEA SUBMISSION
You agree that: (1) your ideas will automatically become the property of Apple, without compensation to you, and (2) Apple can use the ideas for any purpose and in any way, even give them to others.

så jag ser inte varför det skall ge motsatt effekt

.. nä nu skall jag ut och gå en sväng .. är kanon väder här i Borås ...

//Andy

Nä, jag har inte läst igenom Apple's sida, bara artikeln om tjejen som fick ett byråkratsvar. Hur som!

Säg till om du behöver hjälp med att starta sidan. Jag kan lite allt möjligt.

PS. Borde inte det kunna bli en del utav 99mac? Ett forum för just förslag till Apple. DS.

Senast redigerat 2006-04-16 11:58

Låter som en bra sida.

Sitter nu med en idé - ett program som jag själv saknar men jag har inga programmeringskunskaper.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-04-22 22:26
Ursprungligen av draags:

Låter som en bra sida.

Sitter nu med en idé - ett program som jag själv saknar men jag har inga programmeringskunskaper.

Låt höra! Jag sitter och har programmeringskunskaper men inga idéer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-15 13:09

bra ide - äntligen kan jag få spåna klart min tabletmac

/Tangen

Upp med den bara

De kan be folk att inte skicka idéer till dem, men de lär ju inte kunna stoppa en hemsida vars syfte det är att bolla idéer kring deras produkter. De behöver ju inte kolla på hemsidan om de inte vill.

Tycker det verkar som en ganska kul idé, men registrera inte domännamn förrän du kollat stavningen

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-04-15 14:16
Ursprungligen av Laseranders:

Tycker det verkar som en ganska kul idé, men registrera inte domännamn förrän du kollat stavningen

Sublimt!

1
Bevaka tråden